خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران :

پژوهشکده اعتیاد کشور در مازندران راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۵۰۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تنها پژوهشکده اعتیاد کشور در بیمارستان زارع ساری راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ؛قاسم جان بابایی در گفتگو با خبرنگاران به راه اندازی تنها پژوهشکده اعتیاد کشوردر بیمارستان زارع ساری خبر داد و اظهار داشت: در این پژوهشکده، موضوع اعتیاد ازنظر شیوع شناسی و شناخت امکانات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: این پژوهشکده اعتیاد با هزینه ۱.۵ میلیارد تومان در بیمارستان زارع ساخته‌ شده است که به بخش اعتیاد که معضل ترین آسیب های اجتماعی است ، تحقیق می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به پژوهشکده بیماری های خونی اشاره کرد و گفت:  این پژوهشکده نیز سال آینده در محل بیمارستان بوعلی ساری به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: مازندران بیشترین بیماری های خونی بویژه تالاسمی در خود دارد بنابراین این فضا برای کاهش این نوع بیماری و تحقیق بر بیماری های خونی در مازندران راه اندازی می شود.

جان بابایی ساخت و بهره برداری مرکز جامع سرطان را از دیگر اقدامات در حوزه پژوهش پزشکی  در مرکز استان نام برد و افزود: با توجه به اینکه آمارمبتلایان به سرطان بویژه سرطان دستگاه گوارش دراستان زیاد است این مرکز ضمن فعالیت های پژوهشی ، خدمات درمانی نظیرپیوند مغز و استخوان، جراحی تومورارائه می کند.

وی با اعلام اینکه سه مرکز تحقیقات در مرکز جامع سرطان راه‌اندازی می‌شود، گفت: مطالعات "جهت شناسی" از دیگراقدمات در بخش پژوهشی است و درصدد این هستیم که یکی ازاستان هایی باشیم که این مطالعات را در استان انجام می دهد.

جان بابایی به ثبت بیماری‌ها و ذخیره کردن اطلاعات را امری مهم در حوزه زیر ساخت های پژوهشی دانست و افزود: پژوهش زمانی جهت ‌دار و کاربردی می‌شود که در مسیر مشخصی هدف‌ گذاری شود و براساس اطلاعات گذشته برای آینده سرمایه‌گذاری کرد.

وی ادامه داد: اجرای این طرح ازمرکز استان شروع شد که  اطلاعات بیش از هفت هزار نفراز شهروندان در این دانشگاه ثبت شده است ضمن اینکه جزء سومین استان پس از فارس و آذربایجان شرقی هستیم که آمار افراد مبتلا به سرطان را ثبت کردیم.

جان بابایی به ثبت حوادث جاده ای(تروما) در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت:  ایجاد "مرکز تولید علم "یکی دیگر از اقدامات مهم در حوزه پزشکی است که تلاش می شود تا مراکز پژوهشی و تحقیقاتی در بخش سلامت در یک مکان تجمیع شوند.

وی با بیان اینکه ۲۰ مرکز تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی فعالیت دارند  ، ادامه داد: ایجاد برج پژوهشی  برای تجمیع محققان از دیگر اهداف این نهاد محسوب می شود.

جان بابایی به کاهش بیماری های تالاسمی ماژور درمازندران اشاره کرد و افزود: آزمایش های قبل از ازدواج و تامین بخشی از هزینه های بررسی های مورد نیاز ژنتیکی از سوی دانشگاه علوم پزشکی از علل کاهش تولد نوزدان مبتلا به تالاسمی ماژورعنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران  ایجاد برج پژوهشی و مرکز علم را از مهمترین اقدامات پیش روی دانشگاه علوم پزشکی نام برد و راه اندازی آزمایشگاه جامع شمال کشور در ساری را ازدیگر اقدامات  این دانشگاه عنوان کرد.

وی به کسب رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی در مازندران  در بیتن دانشگاه های تیپ 2 کشور،اشاره کرد و افزود: این دانشگاه در بخش کمته تحقیقات دانشجویی هم رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز