خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران:

5 کیلومتر تا تکمیل محور گلوگاه دامغان باقی است

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۲۴۵

5 کیلومتر تا تکمیل این محور باقی است که تا هفته دولت سال آینده تکمیل می شود و با بهره برداری محور گلوگاه – دامغان بخش زیادی از بار ترافیکی مرکز استان کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه از افتتاح 81 پروژه عمرانی با اعتباری بیش از 720 میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: 9 پروژه راه سازی و 72 پروژه در حوزه راه روستایی به بهره برداری می رسد.

نوروزی با اشاره به ایمن سازی محور گدوک و زیراب افزود: تونل اول شیرگاه در بهمن و تونل دوم تا پایان سال به بهره برداری می رسد که با این پروژه بخش زیادی از گره ترافیکی حل می شود.

وی ادامه داد: در محور سوادکوه حدود 50 میلیارد تملک لازم است و 120 میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران بود که حدود 70 میلیارد تومان پرداخت شد و مابقی نیز از محل اوراق خزانه اسلامی پرداخت می شود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خاطر نشان کرد: در سه سال اخیر دوربرگردان های مناسب و زیرگذرهای رستمکلا، سارو، تنگه لته، قلعه سر ، لمراسک، جام خانه، بادله و گرجی محله در  نقاط حادثه خیز  احداث شد.
 
نوروزی از ایمن سازی و ساماندهی برخی از محورهای استان خبر داد و با اشاره به اهمیت بندر امیرآباد بهشهر گفت: دو سه کریدور برای بندر تعریف شد که در محور بهشهر-زاغمرز- بندر امیرآباد 18 کیلومتر آماده بهره برداری است که 15 کیلومتر از آن و 11 کیلومتر از محور نکا – نیروگاه افتتاح می شود.
 
وی با اشاره به اهمیت محور گلوگاه – دامغان ادامه داد: 5 کیلومتر  تا تکمیل این محور باقی است که تا هفته دولت سال آینده تکمیل می شود و با بهره برداری محور گلوگاه – دامغان بخش زیادی از بار ترافیکی مرکز استان کاهش می یابد.
 
این مسئول استانی در خصوص ساختمان های دولتی گفت: در 3 سال اخیر بیمارستان های امل ، چالوس، ساختمان انتقال خون مازندران، بخشداری گوهرباران و ده فری ، ساختمان فرمانداری فریدونکنار و گلوگاه، 3 ساختمان محیط بانی در پاسند بهشهر، تنکابن و رامسر و ساختمان لرزه نگاری به بهره برداری رسید.
 
نوروزی ساخت بیمارستان های تنکاین، بهشهر، قائمشهر و ساری را از ساختمان های در دست اجرا برشمرد و اضافه کرد: ساختمان دامپزشکی استان و فرمانداری ساری تا پایان دولت تدبیر و امید تکمیل می شود.
 
وی از بهره برداری هزار و 50 واحد مسکن مهر در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: حدود هزار الی هزار و پانصد واحد مسکن مهر در استان متقاضی ندارند که برای این واحدها شرایط سخت برداشته شد و عمده این واحدها در ساری و بهشهر است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: 4 هزار و 200 هکتار بافت فرسوده در مازندران وجود دارد که به ترتیب ساری با 642 هکتار، بابل 420 هکتار و آمل 401 هکتار ، بابلسر 375 هکتار و قائمشهر 317 هکتار بیشترین مساحت بافت فرسوده دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز