خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان مازندران :

تقوای سیاسی درجامعه وجود ندارد

کد خبر : ۵۱۱۰۵۶

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان مازندران از وجود بی تقوایی سیاسی در جامعه انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان مازندران با بیان اینکه بی تقوایی سیاسی در مملکت وجود دارد، وتا انسان از خدا و قیامت و خون شهدا حیا نکند تخلفات وجود دارد،افزود: قانون انتخابات باید به روز باشد تا میزان تخلفات به حداقل برسد.

حجت‌الاسلام علی اصغر زکوی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ساری با اشاره به سا لروز تاسیس شورای نگهبان به فرمان امام راحل اظهار داشت:در جهت تشکیل و تاسیس دولت اسلامی هنوز به هدف نرسیدیم ضمن اینکه قانون اساسی در ارتباط با تشکیل حکومت اسلامی وجود دارد ولی باید اقدامات مناسب در این زمینه انجام شود.

وی با اعلام اینکه رهبر انقلاب اسلامی در این چند سال بحث نفوذ را مطرح کرد، افزود: هر جا که کارها خوب پیش رفت اقدام انقلابی انجام شد ولی هر جا که کارها بر زمین ماند و آنطور که باید و شاید کارهای به نتیجه نرسید نفوذ شکل گرفت.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان مازندران با اشاره به تشریح راههای نفوذ و اقداماتی که منجر به نفوذ می‌ شود، گفت: هر فردی که اذعان می کند ما با امام هستیم ولی نگاه آنها به امام راحل  به عنوان میراث فرهنگی هست و معتقد هستند که باید از امام راحل گذشت این فرد از طرفی کسانی که  به قانون اساسی اعتقاد ندارند در بین این افراد خطر نفوذ وجود دارد، نفوذی‌ها از خارج کشور نمی ‌آیند همه آنها که افکار انقلابی ندارند نفوذی هستند و جناح چپ و راست هم ندارد.

وی افزود:وقتی در انتخابات کاندیدایی رد صلاحیت می شود و به وی اعلام می ‎کنیم که شما اعتقاد به ولایت فقیه ندارید متعجب می‌شوند، افردی که دارای مسئوولیت هستند ولی در رفتار چندان اعتقاد به ولایت فقیه ندارند نفوذی هستند.

زکوی ادامه داد:کسانی که اعتقادی به مبارزه با استکبار نداشته و اهل مقاومت نیستند به هر قیمتی به فکر سازش هستند اینچنین افرادی هستند که در ظاهر  مخالف امام نیستند ولی مکتب امام راحل را تحریف کرده و به دنبال جلب رضایت بیگانه هستند ، همچنین از لبخند اجنبی خوشحال می ‌شوند، در بین این افراد خطر نفوذ وجود دارد.

وی با با بیان اینکه خطر نفوذ در بین کسانی که معتقد به اسلام ایرانی هستند، زیاد است، افزود: جریان انحرافی حرف از ولایت فقیه می‌زنند اما تعریف مناسبی از ولایت فقیه ندارند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان مازندران ،گفت:  افرادی که دنیا خویش را آباد کردند و با جیب پر پول در منصب قرار گرفته و مسابقه کسب ثروت و قدرت در کشور راه اندازی کردند نفوذی هستند و به دنبال اشراف گیری و حضور در کاخ‌های مجلل هستند.

وی در ارتباط با اینکه نظارت شورای نگهبان در انتخابات چگونه است، افزود: 6 فقیه و 6 حقوق دان در استان‌های زیر مجموعه دارند در هر استانی دفاتر بازرسی و نظارت دارند و در همه شهرستان‌ها دفتر نظارت بر انتخابات وجود دارد.

زکوی ادامه داد: انتخابات شوراهای شهر و روستا ارتباطی به شورای نگهبان ندارد و اتفاقات موجود هیچگونه ارتباطی به شورای نگهبان ندارد، انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و خبرگان رهبری بر عهده ما هست.

وی افزود: 14 هزار ناظر مسئوولیت نظارت بر انتخابات را داشتند، بعد از انتخابات ما در طول سال فعالیت دارند و کارشناسان ما فعال هستند و کسانی که احتمال کاندید شدن آنها وجود دارد رصد می‌شوند، تخفلفات و اقدامات ما در حال انجام است، ضمن اینکه همه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که احتمال داوطلب شدن آنها وجود دارد رصد می‌شوند.

زکوی با اعلام اینکه رئیس جمهور منتخب همه مردم است، گفت: در این انتخابات مثل همیشه تخلفاتی بود و فصل الخطاب شورای نگهبان بود و اعلام شد که این تخلفات در نتیجه انتخابات تاثیری نگذاشت.

وی با اعلام اینکه دستگاه قضائی برخورد با متخلفان انتخاباتی را جدی بگیرد، گفت: به دلیل پیشرفت‌های علمی  و شبکه های مجازی مشکلاتی در مستند سازی داریم که باید در این رویه اقداماتی انجام شود.

زکوی با بیان اینکه بی تقوایی سیاسی در مملکت وجود دارد، وتا انسان از خدا و قیامت و خون شهدا حیا نکند تخلفات وجود دارد،افزود: قانون انتخابات باید به روز باشد تا میزان تخلفات به حداقل برسد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان مازندران ، گفت: چنانچه تقوا و بصیرت در جامعه و در بین مدیران افزایش پیدا کند تخلفات نیز کاهش می یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز