خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران:

مدیریت سازمان تامین اجتماعی باید تثبیت شود/بدهی145 هزارمیلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۵۸۱

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران گفت: مدیریت سازمان تامین اجتماعی باید تثبیت شود و اگر قرار است تغییری در سازمان ایجاد شود این تغییر باید اثرگذار و مثبت باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، مشکلات کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی شرق مازندران با محوریت مشکلات چیت سازی بهشهر و دکل بندان گلوگاه  با حضور مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی،مدیرکل تامین اجتماعی مازندران ومدیریت درمان این سازمان،روسای ادارات ذیربط، فرمانداران شرق استان و نماینده مردم بهشهر،نکا و گلوگاه  در مجلس شورای اسلامی در دفتر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی بهشهر بررسی شد.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران در این جلسه اظهارکرد:جامعه کارگری و بازنشستگی از سه مشکل معیشتی، درمان و قراردادهای موقت رنج می برد که این مشکلات باید حل و فصل شود چرا که حمایت از محرومان،مستضعفان و پابرهنگان اولویت مهم این نظام و انقلاب است.

نصراله دریابیگی به وضعیت نامناسب کارگران دکل بند گلوگاهی اشاره کرد وافزود: به زنان بیوه و فرزندان یتیمی که همسریا پدر دکل بندشان را درحادثه ناشی از کار ازدست دادند وامروز هیچ بیمه ومستمری را دریافت نمی کنند چه پاسخی می توان داد؟ کدام مسئول پای درددل ِ این خانواده ها نشست؟ کارگران وبازنشستگان به چه کسی پناه برند؟

وی ادامه داد: دولت 145 هزارمیلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است که باید این بدهکاری پرداخت شود تا به کارگران و بازنشستگان فشار مالی نیاید.

مدیر کل تعاون، رفاه وکار اجتماعی باید در طی نامه ای به وزیر اعلام کند اگر امروز کارگران این مرزوبوم تجمع و اعتصاب نمی کنند به حرمت نظام، انقلاب و رهبری است ودر این اوضاع اقتصادی صورتشان را با سیلی سرخ نگه می دارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه باید فریادِ به حقّ ِ کارگران شنیده شود افزود: کارگران وبازنشستگان با مشکلات معیشتی مواجه هستند و مسئله قراردادهای موقت نیز باید حل وفصل شود.

دریابیگی تصریح کرد: مازندران رتبه مناسبی در وضعیت درمان دارد اما رضایت ما به رضایتمندی کارگران و بازنشستگان گره خورده است، این اقشار آسیب پذیر توان ِ پرداخت هزینه های درمانی را ندارند و انتظار داریم که به حوزه درمان آنها بیشتر توجه شود.

وی ادامه داد:بیمارستان شهدای بهشهر بایست به تامین اجتماعی بازگردد.

این فعال جامعه کارگری گفت: طوماری از وضعیت کارگران چیت سازی بهشهر برای ما نوشته شد که خواندن آن دل هر آدمی را به درد می آورد، دیگر کارگران شرق مازندران تاب ِ تحمّل در برابر این ناملایمات و بی مهری ها را ندارند.

دریابیگی افزود: ما بازنشستگان اولین گروهی بودیم که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتیم و از امام و رهبر معظم انقلاب نمره بالایی گرفتیم و ارادت ما به دو بزرگوار و ارادت دو بزرگوار به ما زبانزدِ خاص و عام است.

وی ادامه داد: شریان حیاتی این انقلاب با تلاش و مجاهدت این افراد شکل گرفت و بیشترین شهید را به انقلاب تقدیم کردیم و این بی توجهی ها شایسته این زحمتکشان نیست.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان مازندران اظهار کرد: کار، صداقت،صمیمیت، وفاق وهمدلی، انسجام رمز موفقیت است و با انسجام می توان به عدالت رسید و مشکلات اجتماعی را حل کرد.

نصراله دریابیگی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی برای دولت نیست، افراد توانمند باید سکاندار این سازمان باشند تا بتوانند از کارگران و بازنشستگان دفاع کنند؛ کسی باید مسئول سازمان تامین اجتماعی کشور باشد که در درجه نخست از بدنه سازمان باشد و به خوبی با سازمان آشنا باشد و بتواند از حقوق آن دفاع کند.

وی ادامه داد: کسانی که در گذشته مدیریت سازمان تامین اجتماعی را بر عهده داشتند انسان های دلسوزی نبودند و اوضاع امروز میراث ِ سوء مدیریت گذشته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: مدیریت سازمان تامین اجتماعی باید تثبیت شود و اگر قرار است تغییری در سازمان ایجاد شود این تغییر باید اثرگذار و مثبت باشد.

در ادامه این جلسه مقرر شد با ایجاد کارگروه های تخصصی مشکلات کارگران و بازنشستگان بررسی دقیق شود و در ادامه جلسه ای با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار و تا وصول نتیجه پیگیری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز