خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران :

مسافران نوروزی در اماکن تفریحی از آب آشامیدنی بهداشتی استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۳۴۹

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر استفاده مسافران نوروزی از آب آشامیدنی بهداشتی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از ساری،حامد روحانی‌زاده در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد خدمات سفر مازندران بر لزوم رعایت آرامش در رانندگی با توجه به ترافیک بالای جاده‌ها و شرایط جوی‌ای که گاه ممکن است مشکلاتی را پیش آورد، تأکید کرد و اظهار داشت:  تعداد فوتی‌های ناشی از تصادف از 27اسفندماه تا اول فروردین 97، 14مورد بوده است و طبق آمار، میزان تصادف‌های جاده‌ای نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

وی دلیل تصادفات جاده‌ای را معمولا خستگی و خواب‌آلودگی راننده‌ها و در نتیجه واژگونی خودرو برشمرد و افزود: طبق استاندارد‌های راهنمایی و رانندگی به ازای هر دو ساعت رانندگی باید یک ربع استراحت کرد و همچنین رانندگان دقت کنند و در طول شب رانندگی نکنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به لزوم رعایت موارد بهداشتی اشاره کرد و از مسافران خواست به استفاده از آب سالم و بهداشتی در اماکن تفریحی، پارک‌ها و جنگل‌ها و شست‌وشوی دست و رعایت بهداشت توجه داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه مسافران از اماکن مورد تأیید و دارای شناسنامه بهداشتی غذا تهیه کنند و از دوره‌گردها مواد غذایی نخرند، افزود: تا پایان اول فروردین‌ماه  سه هزار و 580 مورد بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفت که نسبت به سال گذشته در همین مدت زمان 26درصد افزایش داشته است.

رییس کمیته خدمات بهداشت و درمان افزود: در نتیجه‌ این بازرسی‌ها حدود دو هزار و 700کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 10 درصد افزایش داشت.

روحانی‌زاده اعلام کرد که تاکنون بالغ بر 20 مرکز تهیه و توزیع غذا پلمپ شده است.

او از مسافران خواست نسبت به استفاده از جاذبه گردشگری دریای مازندران طبق موازین تعیین شده و ایجاد تهویه کافی در چادرهای مسافرتی به هنگام استفاده از وسایل گرمایشی و خوراک ‌پزی دقت کافی داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز