خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی‌مازندران‌خبرداد:

کاهش 8 درصدی فوتی حوادث ناشی از کار در مازندران/ افزایش تعطیلی کارگاه‌های ناایمن در سال 97

کد خبر : ۶۱۶۵۵۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از کاهش 8 درصدی فوتی حوادث ناشی از کار در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، کامران اصغری گفت: هر ساله شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در استان هستیم و طبق اعلام پزشکی قانونی تا پایان سال 96 هم شاهد کاهش هشت درصدی حوادث منجر به فوت ناشی از کار بوده ایم و این مهم نشان از این دارد که اقدامات گسترده ای در راستای افزایش آگاهی ایمنی در استان انجام شده است.

وی افزود: 81 نفر فوتی در سال گذشته بر اثر حوادث ناشی از کار داشتیم که نسبت به سال قبل از آن کاهش محسوسی داشته است و این مهم نشان می دهد شدت این نوع حوادث سیر نزولی پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از اجرای طرح خود بازرسی درون کارگاهی و استقرار مسئولان ایمنی در کارگاههای استان با هدف کاهش حوادث ناشی از کار خبر داد و افزود: باید از حوداث ناشی از کار عبرت گرفته و کاستی‌ها را برطرف و نسبت به کاهش حوادث اقدام شود.

اصغری با اشاره به اینکه اجرای قوانین و آیین نامه های مربوط به ایمنی از وظایف مهم همه کارگاهها، کارفرمایان و کارگران به ویژه کارگاههای ساختمانی است که با شدت بیشتری باید ادامه یابد، خاطرنشان کرد: مسئولین ایمنی نیز وظایفی از قبیل شناسایی خطر، نظارت بر نظم و ترتیب و آرایش مواد اولیه و محصولات و استقرار ماشین آلات و ابزار کار به نحو صحیح و ایمن، شناسایی اعمال ناایمن، نیازسنجی، نظارت بر خرید، آموزش، تحویل و استفاده از وسایل حفاظت فردی و... را باید انجام دهند.

وی از اجرای بازدید هدفمند از کارگاههای پرخطر استان به صورت گسترده توسط بازرسان این اداره ‌کل خبر داد و گفت: با اجرای برنامه های آموزشی، نظارت و کنترل ساخت و سازها میزان حوادث ناشی از کار در استان کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اظهار کرد: مجموع حوادثی که بر اثر کار رخ می دهند و خسارات جانی و یا مالی و درمانی سنگینی در پی دارند ضرورت آگاهی، ایمنی و آموزش در کارگاهها و ارتقای ایمنی ماشین آلات و تجهیزات را بیشتر می کند.

اصغری تصریح کرد: در سال گذشته تعداد کارگاه به دلیل نبود ایمنی پلمپ شده است و در سال جاری نیز با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه بیشتر تمرکز ما بر روی آموزش کارگران، پیمانکاران و مهندسین بوده و خواهد بود، گفت: با اجرای این طرح در سال های اخیر در استان مازندران شاهد تغییر و توسعه بسزایی در بحث ایمنی کار به ویژه در کارگاه های ساختمانی هستیم و می‌توان این مهم را در استان لمس کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به دوره های آموزشی ایمنی در کارگاههای ساختمانی برای کارگران و مهندسین گفت: در 5 سال گذشته بیش از 100 هزار نفر ساعت آموزش ارائه گردید.

اصغری با تأکید بر اینکه کارگاههای نا ایمن تعطیل خواهند شد، خاطرنشان کرد: تعداد 30 کارگاه در سال 96 پلمپ گردید که قطعا این روند در سال 97 با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی در پایان بیان داشت: هر ساله با برنامه ریزی های موثر در پی افزایش ضریب ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار در استان هستیم و امیدواریم بتوانیم با اقدامات شبانه روزی سیر نزولی این حوادث را سریعتر از قبل نماییم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز