خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی هشترود:

سالانه۴۰ هزار تن انواع سردرختی باغات بارور هشترود تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۵۳

با اجرای ۲۳۷ هکتار عملیات توسعه و اصلاح و جایگزینی باغات طی سال گذشته، سطوح باغات این شهرستان در حال افزایش و می‌تواند در سال های آتی، در تولید محصولات باغی جایگاه ممتازی را نصیب هشترود سازد.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی هشترود گفت: سطح کل باغات شهرستان هشترود ۳ هزار و ۱۵۰ هکتار بوده و از این میزان ۹۹۲ هکتار از باغات غیر بارور و ۲ هزار و ۱۵۸ هکتار نیز، بارور بوده که سالانه بالغ بر ۴۰ هزار تن انواع میوه دانه دار و هسته دار در این شهرستان تولید و به بازارهای مصرف عرضه می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل کریمی اصل در گفتگو با خبرنگاران، افزود: با اجرای ۲۳۷ هکتار عملیات توسعه و اصلاح و جایگزینی باغات طی سال گذشته، سطوح باغات این شهرستان در حال افزایش و می‌تواند در سال‌های آتی، در تولید محصولات باغی جایگاه ممتازی را نصیب هشترود سازد.
وی با اشاره به اهمیت تولید محصولات سالم درقالب طرح توسعه بخش کشاورزی این شهرستان، از گسترش کمی و کیفی طرح‌های آموزشی و ترویجی به منظور ارتقاء سطح دانش و آگاهی بهره برداران بخش کشاورزی در مناطق مختلف شهرستان خبر داد و افزود: توسعه بخش کشاورزی با اتکا وبهره گیری از سطح ارتقا یافته دانش تولید بهره برداران، خواهد توانست از شتاب لازم برخوردار و تحقق اهداف این بخش مهم و حیاتی را قابل دسترس نماید.
مدیرجهادکشاورزی هشترود اضافه کرد: عمده محصول باغی این شهرستان سیب و سطح باغات این محصول، درکل ۲ هزار و ۳۵۷ هکتار می‌باشد که ۷۶۲ هکتار آن غیر بارور و یگ هزار و ۵۹۵ هکتار نیز بارور و بقیه سطوح باغات شهرستان را به صورت عمده، درختان میوه هسته دار زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو و گوجه تشکیل می‌دهد.
کریمی اصل گفت: درسالهای اخیر، جهت افزایش راندمان آبیاری و مصرف بهینه آب در باغات شهرستان استقبال قابل توجهی از طرف باغداران در راستای اجراء و توسعه سطوح آبیاری تحت فشار قطره‌ای در تمامی مناطق زراعی و باغی صورت پذیرفته و در حال حاضر، حدود ۳۵۰ هکتار از باغات این شهرستان به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز و تلاش جهت افزایش این سطوح با حمایت‌های سازمان متبوع در حال استمرار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز