خبرگزاری کار ایران

با افزایش نظارت‌ها و بازرسی‌های دقیق یگان حفاظت:

۷ باند حفاری غیر مجاز در کلیبر متلاشی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۴۵

در انجام این عملیات‌ها، ۳۰ نفر از اعضای این هفت باند دستگیر شدند.

ایلنا: مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد: با تلاش یگان حفاظت این اداره کل و همکاری نیروی انتظامی در شش ماهه اول سال ۹۲، هفت باند حفاری غیر در شهرستان کلیبر متلاشی شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا تراب محمدی افزود: در انجام این عملیات‌ها، ۳۰ نفر از اعضای این هفت باند دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه در این خصوص ضمن طرح دعوی، پرونده قضایی تشکیل شده است افزود: به دلیل بازرسی‌های دقیق‌تر و تعامل و همکاری بیشتر با نیروی انتظامی و نیز افزایش گزارش‌های مردمی، تعداد کشفیات این حفاری‌های غیر مجاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
محمدی با بیان اینکه به جز یک مورد که در محوطه ثبتی و حفاظتی است، افزود: شش حفاری غیرمجاز دیگر در محوطه‌هایی بوده که در آن‌ها آثار تاریخی وجود نداشته است.
محمدی تصریح کرد: در این مدت مجموعا ۳۰۰ مورد سرکشی و بازدید از بنا‌ها، آثار و محوطه‌های تاریخی شهرستان کلیبر انجام شد.
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآور شد: در شش ماهه نخست سال ۹۲ همچنین ۱۶ قطعه متفاوت از کشفیات و اهداهای مردمی در کلیبر داشته‌ایم که شامل پنج قطعه پیه سوز سفالی، یک قطعه پیه سوز فلزی، سه قطعه سکه، پنج قطعه فلزی متفاوت و دو قطعه سنگ قبر می‌شود.
محمدی همچنین با اشاره به کشف دو دستگاه فلزیاب، از خنثی سازی و پیشگیری از حفاری غیر مجاز و جلوگیری از تخریب آثار در پنج محوطه و اثر تاریخی شهرستان کلیبر در این مدت زمان خبر داد.
وی دو نشست با فرماندهان نیروی انتظامی و امنیتی استان، سه جلسه مرتبط با جرایم میراثفرهنگی و انجام ۱۴ گشت تلفیقی اداره کل میراثفرهنگی با اداره کل محیط زیست و نیروی انتظامی استان را از دیگر اقدامات انجام گرفته در شش ماهه نخست سال ۹۲ در شهرستان کلیبر در این راستا خواند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز