خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

شکار پرندگان در آذربایجان شرقی سهمیه بندی روزانه‌ای و قطعه‌ای شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۲۴

شکار پرندگان در روزهای چهار شنبه و جمعه هر هفته از طلوع آفتاب تا یک ساعت مانده به غروب آفتاب مجاز بوده و شکار در ایام دیگر هفته ممنوع است.

ایلنا: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از آغاز صدور پروانه شکار پرندگان در استان خبر داد.
به گزارش ایلنا، بیوک رئیسی قیمت پروانه شکار پرنگان را ششصد هزار ریال و اعتبار‌آن را تا ۱۵ اسفند ماه سالجاری اعلام کرد و افزود: شکار پرندگان در روزهای چهار شنبه و جمعه هر هفته از طلوع آفتاب تا یک ساعت مانده به غروب آفتاب مجاز بوده و شکار در ایام دیگر هفته ممنوع و عدم رعایت ساعات شکار تخلف محسوب می‌شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به شکنندگی جمعیت پرندگان قابل شکار در استان و محدودیت لحاظ شده در پروانه‌های صادره از بابت تعداد مجاز شکار در هر سفر تصریح کرد: شکارچیان مجازند در مجموع حداکثر ۴ قطعه پرنده غیر حمایت شده از قبیل، کبک، کبک چیل با قرقره(شکم سیاه)، کبوتر وحشی، بلدرچین، سار را شکار کرده و در صورت شکار بیش از ۴ قطعه، ضمن باطل نمودن پروانه شکار و جواز حمل سلاح، برابر مقررات از دریافت پروانه شکار برای همیشه محروم شده به مقامات قضائی معرفی خواهند شد.
وی مسئول شکار در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع را تخلف و غیر قانونی دانست و اضافه کرد؛ شکارچیان بایستی با رعایت حرایم روستایی و عدم ایجاد مزاحمت به جوامع محلی در مناطق آزاد تردد کرده و در ساعات غیر مجاز از تیراندازی و شکار خودداری نمایند.
رئیسی از روستائیان و ساکنان جوامع محلی خواست با احترام به قانون از برخورد خود سرانه و درگیری با شکارچیان مجاز به شدت پرهیز کرده و از ایجاد درگیری و ممانعت از شکار در مناطق آزاد اجتناب نمایند.
وی همچنین از ماموران پلیس و کلانتری استان خواست درصورت دخالت افراد غیر مسئول و ایجاد مزاحمت غیر قانونی با افراد متخلف برخورد و با ماموران سازمان حفاظت محیط زیست در اجرای قانون همکاری لازم را به عمل آورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز