خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران:

روزنامه نگاران گاهی مورد بی‌مهری قرار گرفته و گاهی نیز مورد محبت قرار می‌گیرند

کد خبر : ۱۱۸۵۴۵

نخستین میزگرد آسیب‌شناسی رسانه در دانشگاه آزاداسلامی تبریز برگزار شد.

ایلنا: عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: روزنامه نگاران گاهی مورد بی‌مهری قرار گرفته و گاهی نیز مورد محبت قرار می‌گیرند ولی باید به وظایفشان آشنا بوده وبه آن‌ها عمل کنند.
به گزارش خبرنگار ایلنا احمد نقیب‌زاده که در نخستین میزگرد آسیب‌شناسی رسانه در دانشگاه آزاداسلامی تبریز سخن می‌گفت با توضیحی درباره تاریخچه شکل گیری روزنامه ومطبوعات و رسانه‌های تصویری گفت: از زمانی که ماشین چاپ و نوشتن شروع شد حوزه مطبوعات شروع به پیشرفت کرد وارتباطش با دنیای سیاست مشخص شد.
وی با بیان اینکه درحال حاضراز نظر برخی، فضای مجازی برای مطبوعات نوشتاری رقیب به شمار می‌رود تأکید کرد: اصحاب رسانه باید حساسیت‌های جامعه را بدانند و حتما آموزش‌های لازم در حوزه کاری خود را گذرانده و منافع ملی را در صدر امور کاری خود قرار دهند.
وی با اشاره به نقش روزنامه نگاران گفت: نقشی که این قشر از جامعه ایفا می‌کند بسیار عظیم است و محدود کردن آن بزرگ‌ترین ضایعه به جامعه را درپی خواهدداشت.
دربخش دیگر این میزگرد، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاداسلامی تبریز نیز در سخنانی به نقل از ناپلئون بناپارت اشاره کرد وگفت: از صدای رسانه باید بیشتر از صدای گلوله ترسید.
جمشیدی راد افزود: سرگرم سازی، آگاه سازی وهم گرایی سه هدف مهم رسانه است.
وی تأکید کرد: انحصار وانتفاع در رسانه، حیات مالی وآگهی‌های تبلیغاتی در رسانه، منابع موثق برای تولید خبر یا خبرسازی، دشمن سازی و دیگرهراسی ومواخذه ونقد از بیرون، فیلترهای ممکن در فرایند تولیدات رسانه است.
در ادامه این میز گرد، صبری، آذری و اسمعیل زاد، اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاداسلامی تبریز به ایراد سخن پرداختند و به سوالات حاضران پاسخ دادند.
همین گزارش حاکی است به همت انجمن علمی علوم سیاسی دانشگاه آزاداسلامی تبریز نخستین میزگرد آسیب‌شناسی رسانه دراین دانشگاه برگزارشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز