خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی هشترود:

روستای بزوجیق درکشاورزی هشترود، نقش مهمی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۵۰

در روستای بزوجیق تالاب قوریگل و کت گولی، از جاذبه‌های طبیعی مناسبی است که نبود امکانات سبب شده که بازدید کننده‌ای به این تالاب‌ها مراجعه نکنند.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود گفت: روستای بزوجیق در۴۰ کیلومتری شهرستان واقع و با۷۲۰ هکتار اراضی زراعی که بصورت عمده به کشت گندم اختصاص دارد و در اقتصاد کشاورزی شهرستان ازجایگاه بالایی برخوردار است.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل کریمی اصل افزود: درآمد مردم این روستا از طریق کشاورزی بوده و بیشتر به کاشت گندم جو و نخود اشتغال دارند که در گذشته گندم با روش سنتی درو می‌شد و بهره برداران زحمات زیادی متحمل می‌شدند، ولی درحال حاضر با بودن جاده‌های بین مزارع و توسعه جاده‌های ارتباطی استفاده از کمباین در درو محصولات امکان پذیر و رواج یافته است.
وی خاطرنشان کرد: در روستای بزوجیق تالاب قوریگل و کت گولی، از جاذبه‌های طبیعی مناسبی است که نبود امکانات سبب شده که بازدید کننده‌ای به این تالاب‌ها مراجعه نکرده ودر کنارآن، برکه بزوجیق در نزدیکی روستا که در طول خشکسالی‌های پی در پی هیچگاه خشک نشده جلوه زیبایی به روستا بخشیده و نیازهای روستاییان را تا حد زیادی برآورده می‌کندکه این برکه ماهی دار بوده و امکان پرورش ماهی درآن بصورت بالقوه‌ای مهیاست.
کریمی ادامه داد: این روستا درنزدیکی سدسهند قرارگرفته وبه این دلیل روستا را در بهترین موقعیت استان قرارداده و این مدیریت تلاش دارد با توسعه آموزش‌های ترویجی در بین بهره برداران، بخصوص بهره برداران بخش زراعی این روستا علاوه بر افزایش توان اقتصادی آنان وکمک به اقتصاد کشاورزی منطقه با زمینه سازی جهت افزایش امکانات زیر بنایی، از مهاجرت نیروی بالقوه توانمند در تولید بخش کشاورزی به سایر مناطق و شهر‌ها جلوگیری نماید.
لازم به ذکر است روستای بزوجیق یکی از روستاهای شهرستان هشترود است که ازشمال با روستای دربنداز جنوب با روستای کتله کمر، ازغرب باروستای ایده لو واز شرق باروستای قزللو همجوار است.
این روستا در میان سه رودخانه: قرانقو، آلمالوچای ودربند چای واقع شده که هر سه رودخانه درطول سال جریان دارند. در دهه ۵۰ این روستا حدود۲۲۰ خانوار را درخود جای داده بود که در اثر مهاجرت این تعداد به حدود۶۰ خانوار تقلیل یافته است. حمایت جهادکشاورزی از تولیدات زراعی وباغی درسطح منطقه، رشد مهاجرت را به نحو ملموسی کاهش داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز