خبرگزاری کار ایران

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز:

عقلانیت یک مفهوم کلیدی در زمینه پیشرفت و ترقی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۸۶

عقلانیت در آموزه‌های اسلامی - ایرانی به عنوان نخستین شرط شناخت خداوند، هستی و خود انسان مطرح بوده و پایه و اساس ایمان و انجام تکالیف دینی می‌باشد.

ایلنا: مبانی نظری عقلانیت، از مباحثسلسله جلسات کرسی آزاد اندیشی با محوریت «تبیین تاریخی الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت» در دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا عضو هیات علمی دانشگاه تبریز و ارایه دهنده این کرسی در این نشست با اشاره به نقش برجسته علوم انسانی در تبیین الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت گفت: تبیین این الگو کاری میان رشته‌ای است و دانش تاریخ نقش نیز نقش اساسی در فراهم آوردن مستندات این موضوع دارد.
محمد سلماسی‌زاده، افزود: پیشرفت، یک مفهوم تاریخی - تکاملی بوده و یک حرکت کمال گرایانه در طول زمان است که به صورت آنی نمی‌توان به آن نایل آمد.
ارایه دهنده این کرسی در ادامه با بیان اینکه عقلانیت یک مفهوم کلیدی در زمینه پیشرفت و ترقی است تصریح کرد: عقلانیت در آموزه‌های اسلامی - ایرانی به عنوان نخستین شرط شناخت خداوند، هستی و خود انسان مطرح بوده و پایه و اساس ایمان و انجام تکالیف دینی است.
بر اساس این گزارش، در این کرسی محمد علی پرغو، ولی دین پرست و رجب ایزدی به عنوان موافق به اظهار نظر پرداختند و داوری آن را ناصر صدقی بر عهده داشت.
یاد آور می‌شود: این مراسم به همت مدیریت فرهنگی دانشگاه تبریز در محل آمفی تئا‌تر شماره ۳ دانشکده حقوق و علوم اجتماعی این دانشگاه برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز