خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مدیریت پسماندهای شهری تبریز خبر داد؛

کاهش سرانه تولید پسماند در سال 1402 با برنامه‌ریزی کارشناسی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۴۸۰

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهری شهرداری تبریز گفت: با برنامه ریزی های مدون و دقیق، می توان سرانه تولید پسماند هر شهروند تبریزی در سال آینده را ۱۵۰ گرم کاهش داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حبیبه هراتی در ششمین نشست از سلسله نشست‌های خبری مدیران شهرداری تبریز اظهار کرد: مدیریت پسماند یکی از حوزه های پر چالش شهرهای کشور است و موفقیت در این حوزه نیازمند همراهی و همدلی شهروندان است.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی و آموزش های شهروندی نقش موثری برای کاهش تولید زباله دارد، افزود: هر کیلو پسماند و زباله از مرحله جمع آوری تا دفن ۵۱۰ تومان هزینه برای شهرداری تبریز دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به تولید روزانه ۹۸۰ تن زباله در مناطق دهگانه شهر تبریز، گفت: سرانه تولید زباله در شهر تبریز به ازای هر شهروند در حدود ۶۵۰ گرم است که این مقدار فاصله زیادی با استاندارهای جهانی دارد و در این راستا قصد داریم با برنامه ریزی مدون در سال آینده ۱۵۰ گرم از این سرانه را از طرق مختلف همچون آموزش های شهروندی کاهش دهیم.

هراتی اذعان کرد: مدیریت و تفکیک پسماند از محل می‌تواند در تبدیل تهدید به فرصت مثمرثمر باشد چراکه می‌توان از پسماندهای تر خوراک مورد نیاز دام‌ها را تامین کرد؛ این در حالیست که ارزش غذایی این خوراک چندین برابر نهاده های دامی مانند یونجه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز