خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

پژوهش‌های منطقه فسیلی مراغه مرجع مقالات و کتب درسی دانشگاه‌های اروپایی شده است

کد خبر : ۱۳۷۲۵۰

عملیات پژوهشی و تحقیقات علمی منطقه فسیلی مراغه از ده سال گذشته با ابتکار متخصصان بومی کشور انجام می‌پذیرد که علیرغم اکتشاف گونه‌های مختلف فسیلی، هنوز فضای مناسب و استانداردی برای راه اندازی موزه فسیل‌شناسی کشور در مراغه ایجاد نشده است.

ایلنا: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: پژوهش‌های منطقه فسیلی مراغه مرجع مقالات و کتب درسی دانشگاههای اروپایی شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا حمید قاسمی در جلسه بررسی پتانسیل‌ها و چالش‌های منطقه فسیلی مراغه که با حضور دواتگری نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: عملیات پژوهشی و تحقیقات علمی منطقه فسیلی مراغه از ده سال گذشته با ابتکار متخصصان بومی کشور انجام می‌پذیرد که علیرغم اکتشاف گونه‌های مختلف فسیلی، هنوز فضای مناسب و استانداردی برای راه اندازی موزه فسیل‌شناسی کشور در مراغه ایجاد نشده است.
وی ضمن اشاره به مقالات خارجی منتشر شده از کاوشهای فسیل‌شناسی مراغه و رفرنس شدن نتایج مطالعات و تحقیقات دانشمندان ایرانی در مقالات و کتب درسی کشورهای اروپایی، به عدم تخصیص اعتبار تکمیل مرکز تحقیقات فسیل‌شناسی مراغه طی دهه گذشته اشاره کرد و گفت، طراحی اولیه مرکز تحقیقات با هدف ایجاد مرکز تخصصی فسیل‌شناسی کشور با کاربردهای اجرایی، پژوهشی، آموزشی و توریسم علمی پیش بینی شده بود که ساختمان فعلی قابلیت و استعداد فعالیت‌های مذکور را ندارد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با تاکید بر اهمیت بین المللی سایت فسیلی مراغه ابراز امیدواری کرد با تصویب چارت تشکیلاتی مرکز تحقیقات و تخصیص اعتبارات به تعویق افتاده ملی و استانی پروژه و جذب نیروهای نخبه و متخصص، تنها مرکز تحقیقات فسیل کشور مورد بهره برداری قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز