خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

ورزشکاران جهت یابی آذربایجان شرقی به مسابقات کشوری اعزام می‌ شوند‌

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۵۳۷

دبیر انجمن جهت یابی آذربایجان شرقی از اعزام ورزشکاران جهت یابی این استان به مسابقات کشوری خبر داد.

سعید رنجبر پرنیاء در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تبریز با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری جهت یابی در استان تهران اظهار داشت: رقابت‌های بخش آقایان ۲۶ و ۲۷ مردادماه برگزار و تیم جهت یابی استان آذربایجان شرقی نیز در این دوره از مسابقات حضور خواهد یافت.

وی افزود: براساس اعلام انجمن جهت یابی کشور، نفرات برتر این مسابقات جواز حضور در اردوی تیم ملی جهت یابی برای شرکت در مسابقات رنکینگ جهانی را کسب می‌کنند.

دبیر انجمن جهت یابی استان آذربایجان شرقی با اشاره به نامناسب بودن وضعیت مالی این انجمن بیان کرد: کمبود منابع مالی سبب می‌شود تا نتوانیم به درستی از ظرفیت‌های موجود و بالای استان در مسیر توسعه ورزش جهت یابی بهره‌مند شویم که در این راستا در تلاش هستیم که حامی مالی جذب کرده و بتوانیم برنامه‌های انجمن را به نحوی بهتر اجرا کنیم.

رنجبر پرنیاء در ادامه خاطر نشان کرد: توجه به مقوله آموزش، توسعه جهت یابی در سراسر استان، برگزاری دوره مربیگری و داوری جهت یابی در استان، تعامل با رسانه‌ها، برگزاری مسابقات استانی و توجه ویژه به بخش بانوان از اولویت‌های انجمن جهت یابی استان در سال جاری است.

دبیر انجمن جهت یابی استان آذربایجان شرقی درخصوص برنامه‌های این انجمن در بخش آموزش نیز گفت: توجه ویژه به مقوله آموزش از اولویت‌های این انجمن بوده و در این راستا نخستین کارگاه آموزشی شامل دوره‌های تخصصی مربیگری و داوری را با حضور مدرسان و اساتید برجسته جهت یابی در استان برگزار خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه برای موفقیت در این رشته ورزشی ورزشکاران علاوه بر تسلط بر تکنیک های جهت یابی و داشتن دقت لازم باید از قدرت بدنی و جسمانی خوبی هم برخوردار باشند گفت: ورزشکاران باید با در دست داشتن نقشه و قطب نما در مسافت های مشخص اهداف از قبل تعیین شده را پیدا کنند و با سرعت و دقت لازم خود را به خط پایان برسانند.

رنجبرپرنیاء به نقش رسانه‌ها در توسعه ورزش جهت یابی نیز اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در توسعه ورزش دارند و انجمن جهت یابی استان نیز با رسانه‌های آذربایجان شرقی ارتباط نزدیک‌تری دارد که امیدواریم در این راستا بستر انگیزه جوانان و قهرمانان فراهم شود.

ورزش جهت یابی، ورزشی علمی است که فرد با داشتن یک نقشه که تعدادی هدف بر روی آن مشخص شده با پیدا کردن مسیر‌های مرتبط، اهداف را جست و جو و پیدا می‌کند.

جهت یابی از ورزش‌های نوین، سالم و مفرحی است که در آن هیچگونه تنش‌های روحی و مشکلات جسمانی وجود ندارد و حضور در طبیعت روحیه ورزشکاری و سلامتی جسمانی را برای افراد فراهم می‌کند.

ورزش جهت یابی از جمله ورزش‌های بسیار سودمندی است که علاوه بر تاثیرات مثبت جسمی وروحی که بر فرد می‌گذارد به طور مستقیم در تصمیم گیری‌های صحیح زندگی او مرتبط است.

امروزه ورزش جهت یابی می تواند در ایران اسلامی به عنوان ورزش علمی کاربردی همانند دیگر کشور‌های جهان در مقاطع مختلف تحصیلی مصوب و اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز