خبرگزاری کار ایران

مسئول مرکز نمونه جمع آوری شیر کشور:

مطالبات دامداران توسط کارخانه‌های لبنی به موقع پرداخت نمی شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۰۹

در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل دامداران محاسبه قیمت آب، گاز و برق به نرخ تجاری است که باعثافزایش قیمت تمام‌ شده شیر می‌شود. / انتظار می‌رفت در جریان هدفمندی یارانه‌ها، نگاه حمایتی دولت متوجه کشاورزان و دامداران می‌شد.

ایلنا: مسئول مرکز نمونه جمع آوری شیر کشور از روستای کردلر بخش ایلخچی شهرستان اسکو گفت: عدم پرداخت به موقع مطالبات دامداران توسط کارخانه‌های لبنی آنان را با مشکل مواجه کرده است.
به گزارش ایلنا غلامحسین سلیمانی امروز در حاشیه بیست‌وهشتمین دوره تجلیل از تولیدکنندگان بر‌تر بخش کشاورزی گفت: با برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی و همچنین استفاده از تکنولوژی‌های روز، توانستم جمع‌آوری شیر را در شهرستان اسکو از ۱۰ تن به ۱۵ تن در روز ارتقاء دهم.
وی یکی از دلایل انتخاب خود را کاهش بار میکروبی شیر جمع آوری شده زیر ۱۰۰ هزار پی پی‌ام عنوان کرد و افزود: تحویل و پرداخت به موقع قیمت شیر خریداری شده به دامداران نیز یکی دیگر از مولفه‌های این انتخاب بوده است.
سلیمانی افزود: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل دامداران محاسبه قیمت آب، گاز و برق به نرخ تجاری است که باعثافزایش قیمت تمام‌ شده شیر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم شیر خام بین ۱۰ هزار و ۵۰۰ الی یازده هزار ریال از دامداران خریداری می‌شود، اما پرداخت مطالبات دامداران توسط کارخانه‌های لبنی با تاخیر زمانی انجام می‌گیرد.
مسئول مرکز نمونه جمع آوری شیر کشور ادامه داد: به‌ علت فسادپذیر بودن شیر دامداران قادر به نگهداری بلندمدت این محصول نیستند، لذا با هر قیمت و هر شرایطی که صنایع لبنی اراده کنند، باید محصول خود را تحویل فعالان صنایع لبنی دهند.
سلیمانی با انتقاد از عملکرد صنایع لبنی تصریح کرد: انتظار می‌رفت در جریان هدفمندی یارانه‌ها، نگاه حمایتی دولت متوجه کشاورزان و دامداران می‌شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز