خبرگزاری کار ایران

بحثداغ عنوان " دکتری " در شورای شهر تبریز

کد خبر : ۱۷۴۷۱۸

پیشنهاد شده است مدرک تمامی اعضای شورا جهت بررسی گرفته شود. / به لحاظ قانونی وقتی به طور شفاهی به کسی لقب دکتر داده می‌شود، هیچ ایراد قانونی ندارد.

بحثداغ عنوان " دکتری " در جلسه شورای شهر تبریز طرح شد.

به گزارش ایلنا جلسه شورای شهر تبریز در حالی آغاز شد که بار دیگر داستان مدرک‌گرایی و القاب رایج در کنار اسامی برخی اعضا حاشیه ساز شد.

ماجرا از جایی آغاز شد که رسول درسخوان که قرار بود سخنران پیش از دستور این جلسه از شورا باشد، با ندیدن واژه «دکتر» در کنار نام خود در دستور جلسه، لب به اعتراض گشود.

درسخوان گفت: چرا باید بارها در همین شورا پیش از نام کسانی که هنوز از پایان‌نامه دکترای خود دفاع نکرده‌اند، لقب دکتر آورده شود ولی بنده که سال‌هاست مدرک مورد تائید از وزارت علوم دارم بدون هیچ پیشوندی خطاب شوم؟

در این بین شهرام دبیری، رئیس شورای شهر تبریز هم از این موضوع عذرخواهی کرد و گفت: زمانی که بنده هم دانشجوی سال اول پزشکی بودم بین دوستانم یکدیگر را با لقب دکتر صدا می‌زدیم و از لحاظ قانونی وقتی به طور شفاهی به کسی لقب دکتر داده می‌شود، هیچ ایراد قانونی ندارد.

ایرج شهین باهر، عضو کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر تبریز هم با اشاره به این موضوع تصریح کرد: ما در شورا و در این جایگاه چیزی نداریم که از مردم پنهان باشد و بخواهیم مخفی کاری کنیم.

وی افزود: برای شفاف‌سازی این موضوع و برای اینکه یک‌بار برای همیشه این بحثخاتمه پیدا کند، بهتر است مدارک اعضای شورا گرفته شود و از این طریق مشخص شود که دقیقا چه کسی تا چه مقطعی تحصیل کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز