خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در گفتگو با ایلنا:

باید به دنبال افزایش تعداد تعاونی‌ها باشیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۲۳۵

شرایط ایجاد تعاونی برای اقشاری همچون دانشجویان، فارغ التحصیلان در راستای افزایش اشتغال در کشور تسهیل شده است. / افزایش تعاونی‌ها ضرورتی مهم برای رشد تولید ثروت در کشور به شمار می‌رود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی خواستار افزایش تعداد تعاونی‌ها برای کمک به اقتصاد کشور شد.

میراحد حسینی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهارداشت: با افزایش تعاونی‌ها می‌توان در جهت افزایش تولید ثروت در کشور و شکوفایی اقتصادی به ایفای نقش موثر پرداخت.

وی با اشاره به توانمندی‌های بخش تعاون گفت: تعاونی‌ها نقش بسیار مهمی در شکوفایی اقتصاد کشور و تولید ثروت متمرکز در دست مردم دارد که از این مسیر می‌توان به اهدافی همچون ایجاد اشتغال پایدار، افزایش تولید ناخالص ملی و ارتقاء سهم اقتصاد تعاونی دست یافت.

حسینی نقش موثر تعاونی را در جهت دهی سیاست‌های کلان اقتصادی برشمرد و گفت: طبق قانون اساسی، اقتصاد جمهوری اسلامی ایران اقتصاد کشور، متکی بر سه بخش خصوصی، دولتی و تعاونی است که یکی از مهم‌ترین اهداف دولت تدبیر و امید در راستای افزایش ثروت در دست مردم، این است که با افزایش ایجاد تعاونی‌ها از تمرکز ثروت در بخش دولتی یا خصوصی جلوگیری شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی این استان تأکید کرد: با استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها، آذربایجان شرقی می‌تواند نقش خوبی را در افزایش سهم استان در تولید ناخالص ملی و افزایش اشتغال ایفاء کند.

حسینی با اشاره به فعالیت ۴ هزار و ۵۰۰ تعاونی در آذربایجان شرقی گفت: از این تعداد تعاونی، یکهزار و ۳۷۰ مورد در بخش خدمات، یکهزار و ۷۳ مورد در بخش صنعت، ۵۴۵ مورد در بخش تعاونی، ۶۲۱ مورد در بخش مسکن و ساختمان، ۲۴ مورد در تعاونی دانش بنیان، ۲۷۰ مورد در تعاونی مصرف و پنج مورد در تعاونی‌های عمرانی و شهری فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به نقش تبریز در توسعه و پیشرفت کشور گفت: تبریزی‌ها همیشه در حوزه صنعت و تولید، انسان‌های خلاق و مستعدی بوده‌اند و بخصوص در حوزه کارآفرینی توانسته‌اند خدمات بسیار ارزنده‌ای انجام دهند.

وی از آمادگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی برای تسهیل شرایط ایجاد تعاونی برای اقشاری همچون دانشجویان، فارغ التحصیلان در راستای افزایش اشتغال در کشور خبر داد و گفت: اگر تعاونی‌های فعال در استان طرح توجیهی و فنی لازم را داشته باشند آنان را در اسرع وقت به صندوق توسعه ملی معرفی می‌کنیم تا از مزایا و تسهیلات این صندوق استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز