خبرگزاری کار ایران

زنبورستان های آذربایجان شرقی شمارش می شوند

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۵۳۵

آمارگیری زنبورستان آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشوردر هفته دوم مهرماه سال ۹۳ انجام می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از آمارگیری زنبورستان آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشوردر هفته دوم مهرماه سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا غفور عبدالهی در گفتگو با خبرنگاران هدف از این اقدام را دستیابی به اطلاعات مورد نیاز از راندمان تولید کلنی ها و برآورد دقیق تعداد و نوع کندوهای زنبورعسل استان و شاغلین در این بخش عنوان کرد و گفت: این آمارگیری به مدت ۶ روز از روز شنبه مورخ پنجم مهرماه تا پایان روز پنجشنبه مورخ دهم مهرماه در سطح استان توسط اتحادیه و شرکت های تعاونی زنبورداران استان، با نظارت این معاونت و مدیریت های جهادکشاورزی شهرستان ها انجام می گیرد.

وی افزود: قرار دادن آمار و اطلاعات کامل و صحیح در اختیار برنامه ریزان و سیاستگذاران بخش، منجر به اتخاذ تدابیر به موقع و برنامه ریزی صحیح شده که علاوه بر افزایش درآمد زنبورداران بستر مناسبی برای توسعه صنعت زنبورداری و ایجاد اشتغال برای جوانان در استان خواهد بود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین نیازهای اولیه برنامه ریزی و سیاستگذاری برای هر بخش، داشتن آمار و اطلاعات صحیح از وضعیت کمی و کیفی آن بخش و از طرف دیگر دستیابی آسان و سریع به این اطلاعات می باشد از کلیه زنبورداران درخواست کرد جهت شرکت در این آمارگیری علاوه بر ارائه آدرس دقیق محل اسکان کندوهای زنبورعسل خود به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ها و یا شرکت های تعاونی زنبورداران، در زمان سرشماری کندوها در زنبورستان خود نیز حضور فعال داشته باشند.

گفتنی است براساس آمارگیری سال ۱۳۹۲ استان آذربایجان شرقی با داشتن یک میلیون و ۳۱ هزارو ۶۱۰ کلنی زنبورعسل و یک هزار و ۹۹۶ بهره بردار و نیز با تولید ۱۳ هزارو ۴۰۳ تن عسل یکی از قطب های پرورش زنبورعسل کشور به شمار می رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز