خبرگزاری کار ایران

دانه های روغنی در ۳ هزارو ۲۰۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی کشت می شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۵۴۷

با توجه به نیاز مبرم کشور به روغن نباتی و واردات بیش از ۹۰ درصد روغن مورد نیاز، دولت اعتدال برای قطع وابستگی به آن اقدام به توسعه کشت دانه های روغنی کرده است.

مسئول پنبه و دانه های روغنی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سه هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی استان در سال زراعی آینده زیر کشت دانه های روغنی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل کهندل، در حاشیه بازدید از مزارع دانه های روغنی هشترود در گفتگو با خبرنگاران افزود: پیش بینی می شود در بیش از سه هزار هکتار از اراضی استان دانه روغنی کلزا و در ۲۰۰ هکتار دیگر نیز گلرنگ کشت شود.

وی با اشاره به خرید تضمینی این محصولات از سوی دولت، اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی کلزا در سال جاری ۲۵ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم و ۲۲ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم گلرنگ است.

مسئول پنبه و دانه های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: در سطح استان بیش از دو هزار هکتار کلزا کشت شده که بیش از دو هزار و ۵۰۰ تن دانه روغن کلزا از این اراضی تولید و به کارخانجات روغن کشی تحویل شده است.

کهندل، یادآور شد: با توجه به نیاز مبرم کشور به روغن نباتی و واردات بیش از ۹۰ درصد روغن مورد نیاز، دولت اعتدال برای قطع وابستگی به آن اقدام به توسعه کشت دانه های روغنی کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز