خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در جمع پیرغلامان:

در هیات‌ها تنها به عزاداری و سینه‌زنی اکتفا نشود

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۷۸۰

تبریز تنها شهری است که در آن مداحان افتخاری هستند. / آن طور که ائمه(ع) را از ما خواستند باید عزاداری کنیم و تلاش کنید به خرافاتی که در برخی دسته‌ها به وجود می‌آید مبتلا نشوید که اثر منفی دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز تأکید کرد: در هیئات تنها به عزاداری و سینه زنی اکتفا نکنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله محسن مجتهد شبستری که در آئین تجلیل از پیرغلامان قرآن و عترت(ع) تبریز سخن می‌گفت با بیان اینکه هئیت‌های مذهبی برای احیای مرام حسینی است، اظهار داشت: در هیات‌ها باید مرام حسینی را که‌‌ همان مرام قرآن، حفظ ارزش‌های اسلامی و مبارزه با استکبار جهانی است، حفظ شود چراکه انقلاب اسلامی ما نیز نشات گرفته از انقلاب حسینی است.

وی هیات‌های حسینی را زنده کننده مکتب عاشورا خواند و گفت: حوادثی که در دنیا به وجود می‌آیند با گذشت زمان به فراموشی سپرده می‌شوند، اما حادثه عاشورا، حادثه‌ای فراموش نشدنی بوده و هرسال در عالم گسترش یافته و شعاع نور حسینی به دنیا تابش می‌کند. چراکه امام حسین(ع) شهید راه حق و حقیقت بوده و آنهایی که طرفدار حق و حقیقت هستند براساس مبانی عالم تکوین فناناپذیر خواهند بود.

مجتهد شبستری با اشاره به شعار امسال و تاکید رهبر فرزانه انقلاب بر فرهنگ، گفت: باید فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در جامعه حاکم باشد و در کنار توجه به آبادانی شهری، به معنویت و فرهنگ توجه جدی شود.

امام جمعه تبریز با افتخار به اینکه، تبریز تنها شهری است که در آن مداحان افتخاری هستند، اظهار کرد: از امتیازهای دیگر تبریز نسبت به شهرهای دیگر کشور این است که مداحان در این کلانشهر افتخاری بوده و حرفه‌ای نیستند که نشان از خلوص نیت آن‌ها دارد.

وی خطاب به همه پیرغلامان، مداحان و نوحه سرایان شرکت کننده در این آئین، از آن‌ها خواست: تلاش کنید تا با خلوص نیت خود جوانان را در مقابله با هجمه‌های فرهنگی غرب حفظ کرده و آن‌ها را به طرف قرآن و معارف اصیل دینی جذب کنید.

نماینده ولی فقیه در استان با توجه به آغاز هفته نکوداشت تبریز، خاطرنشان کرد: در کشورهای خارجی و خود ایران، ‌آذربایجان را دارای مکتب حسینی می‌دانند و باید این چنین معرفی شود.

وی در پایان سخنان خود با بیان این مطلب که رهبری قمه زدن را حرام و خرافه زدایی را لازم دانسته‌اند، گفت: آن طور که ائمه(ع) را از ما خواستند باید عزاداری کنیم و تلاش کنید به خرافاتی که در برخی دسته‌ها به وجود می‌آید مبتلا نشوید که اثر منفی دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز