خبرگزاری کار ایران

پیش بینی برداشت ۱۸۰ هزار تن محصول سیب پاییزه از باغات مراغه

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۱۴۴

۷۰ درصد از سیب درختی تولیدی این شهرستان به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه گفت: برداشت محصول سیب پاییزه از باغات این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد نریمانی با اشاره به اینکه متوسط تولید سیب در باغ های این شهرستان ۲۰ تن در هر هکتار است، افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۸۰ هزار تن سیب برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: از باغ های مراغه ۲۶ رقم سیب تابستانه و پاییزه برداشت می شود که بیش از ۹۵ درصد تولید این شهرستان دو رقم سیب رد و گلدن می باشد.

نریمانی افزود: از سطح زیر کشت محصولات باغی این شهرستان حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار زیر کشت ارقام مختلف سیب درختی بوده که از این میزان بیش از هشت هزار و ۴۰۰ هکتار به صورت درختان بارده و بقیه نیز به صورت نهال های چند ساله است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از سیب درختی تولیدی این شهرستان به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود گفت: مراغه در تولید سیب درختی در آذربایجان شرقی مقام اول را به خود اختصاص داده است.

نریمانی افزود: همزمان با آغاز برداشت سیب در این شهرستان بیش از سه هزار نفر از افراد بومی و غیربومی در کار برداشت این محصول با باغداران همکاری می کنند.

مراغه قطب تولید انواع محصولات باغی در استان آذربایجان شرقی به شمار می رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز