خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

توسعه مبتنی بر بومی سازی به کشاورزی کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۷۶۹

از تمامی دانشگاهیان، محققین و پژوهشگران جهت مطالعه و معرفی ارقام پرمحصول و گونه‌هایی با نیاز آبی کم و توجیه پذیر از نظر اقتصادی استمداد تقاضای کمک داریم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی تأکید کرد: توسعه مبتنی بر بومی سازی به توانمند سازی و پایداری بخش کشاورزی کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آذربایجان شرقی، کریم مهری امزوز در جلسه کمیته پژوهش سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ما تلاش می‌کنیم تمامی پژوهشهای انجام یافته در مراکز تحقیقات کشاورزی مبتنی بر نیازهای بهره برداران و بخش تولید باشد افزود: تنوع تولید و تنوع اقلیم و جمعیت شاغل در بخش کشاورزی می‌طلبد که پژوهش در بخش کشاورزی با برنامه و هدفمند صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه در پژوهش حتماً لازم است مسائل و مشکلات تولید کنندگان بعد از تولید هم بررسی شود افزود: تلاش فعلی مدیران سازمان بر این مطلب استوار یافته است تا بخش عمده پژوهشها به موضوع استفاده بهینه از آبهای منطقه با محوریت احیای دریاچه ارومیه گسیل یابد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه از تمامی دانشگاهیان، محققین و پژوهشگران جهت مطالعه و معرفی ارقام پرمحصول و گونه هایی با نیاز آبی کم و توجیه پذیر از نظر اقتصادی تقاضای کمک داریم افزود: ما با تمام توان از این افراد حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بکارگیری علم در مزرعه کشاورزی شاخصی مهم است گفت: اقتصادی که مبتنی بر علم و دانش باشد ماندگار و پایدار است.

مهری با بیان اینکه نقش صدا وسیما در اطلاع رسانی پیشرفتهای بخش کشاورزی بی بدیل است افزود: برجسته شدن موضوع بومی سازی دانش در سالهای اخیر، آشکار شدن این موضوع است که به ودیعه گرفتن روشها و تجارب دیگران بدون در نظر گرفتن تفاوتهای بین جوامع نمی‌تواند منجر به توسعه پایدار در این جوامع بخصوص بخش کشاورزی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز