خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای اسلامی شهر تبریز:

اقدامات قبلی انجام شده در بحثحاشیه‌نشینی و بافت فرسوده تبریز فاقد جدیت لازم بود

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۷۴۲

امروز با قدم ارزشمندی که شهرداری تبریز برداشته است، شاهد حرکت‌های مهم و موثری هستیم.

رییس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز، قدم اول در اصلاح بافت‌های ناکارآمد شهری، محکم و جدی برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا فریدون بابایی‌اقدم امروز در گفتگو با خبرنگاران افزود: در حوزه اصلاح حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده، در دوره‌های گذشته مدیریتی نیز اقداماتی شده بود که متاسفانه فاقد جدیت و استمرار لازم بود.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال، در گذشته بدنه‌سازی اتوبان پاسداران تنها در حد یک لایه باقی ماند و اجرای لایه‌های دوم، سوم و چهارم که باید به موازات لایه اول صورت می‌گرفت، پیگیری نشد، این در صورتی است که استمرار این روند، می‌توانست زاغه‌های حاشیه‌نشینی این مسیر را برطرف کند.

بابایی‌اقدم ادامه داد: ردیف آپارتمان‌سازی‌های میدان آذربایجان که ابتدا تصور می‌شد با هدف پاکسازی ذاغه‌نشینی اجرا می‌شود، بافت‌های ذاغه‌نشین مسیر را پنهان کرد.

وی با بیان این که امروز با قدم ارزشمندی که شهرداری برداشته است، شاهد حرکت‌های مهم و موثری هستیم، خاطرنشان کرد: این اقدامات، به خصوص در قالب طرح پایا، با همکاری استانداری و راه‌و‌شهرسازی، شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته آذربایجان و شرکت عمران و توسعه مد نظر بوده و طی آن، هم اکنون در فضاهای خالی حاشیه‌نشینی شاهدیم که احداث۵۰۰ واحد پیش‌ساخته مسکونی با پیشرفت رضایت‌بخش، پیگیری می‌شود.

رییس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: با اتمام این پروژه و همچنین پروژه مشابهی که با ظرفیت ۱۰۰۰ واحد مسکونی در حاشیه اتوبان کسایی و محدوده طالقانی صورت می‌پذیرد، در یک برنامه‌ زمان‌بندی ۵ ساله، شاهد انتقال حاشیه‌نشینان به واحدهای احداث‌شده و رفع لکه‌ها حاشیه‌نشینی خواهیم بود.

وی با بیان این که این روند، درست مطابق روندی است که در کشورهای در حال توسعه پیگیری می‌ود، متذکر شد: به این ترتیب، شاهد شکسته‌شدن بافت‌های یک و دو طبقه‌ای که به خصوص فاقد فضای باز هستند، خواهیم بود.

بابایی‌اقدم در عین حال، اذعان داشت: این روش، اگرچه موجب افزایش تراکم می‌شود اما نفوذ‌پذیری، افزایش فضای باز و به کار بردن مصالح بادوام ساختمانی، از نتایج سودمند آن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز