خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

تولید گوشت مرغ در آذربایجان شرقی بر محور صادرات صورت می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۹۹۴

در این باره مشارکت تولید کننده‌ها و اطلاعات فنی و بازاریابی اهمیت دارد و بر همین اساس در حال رایزنی و گفتگو برای عقد قراردادهایی با اقلیم کردستان عراق و کشورهای همسایه جهت صدور محصولات مازاد بر مصرف کشاورزی هستیم که این اقدام اشتغال زایی را هم به دنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تأکید کرد: تولیدگوشت مرغ در آذربایجان شرقی بر محور صادرات صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا کریم مهری امروز در گردهمایی که به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مدیران و پرسنل سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و ادارات تابعه در محل نمازخانه این سازمان برگزار شد با بیان اینکه در بحثمرغ در استان جلسات متعددی با دامپزشکی و اتحادیه مرغداران برگزار شده است افزود: در این باره مشارکت تولید کننده‌ها و اطلاعات فنی و بازاریابی اهمیت دارد و بر همین اساس در حال رایزنی و گفتگو برای عقد قراردادهایی با اقلیم کردستان عراق و کشورهای همسایه جهت صدور محصولات مازاد بر مصرف کشاورزی هستیم که این اقدام اشتغال زایی را هم به دنبال خواهد داشت.

وی تأکید کرد: رسالت سازمان جهادکشاورزی تامین امنیت غذایی از نظر کمی وکیفی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه اصلاح الگوی کشت از بندهای اصلی سند تدبیر و توسعه استان در بخش کشاورزی است افزود: باید سازمان جهادکشاورزی و کشاورزان موضوع بهکاشت را جدی بگیرند و در کشاورزی از ارقام کم نیاز به مصرف آب بهره ببرند.

مهری با اشاره به اینکه با تجمیع اراضی، ۸۵درصد هزینه‌های آبیاری تحت فشار توسط سازمان پرداخت می‌شود خاطرنشان کرد: اگر افراد بصورت یکپارچه تقاضای آبیاری تحت فشار کنند نیز کمکهای دولتی به صورت بلاعوض تامین می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه بحثپهنه بندی انجام شده است ادامه داد: باید نسبت به گذشته تجدید نظر کنیم و هر روستا را به عنوان یک واحد تولیدی در نظر بگیریم و در ادامه دانش فنی را به واحدهای تولیدی ببریم که با شروع بکار نیروهای جدیدالاستخدام این مشکل مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه مقدار بارش در سال زراعی ۹۳-۹۴ تا اینجا خوب بوده است ولی در زمستان بارش برف آنچنانی را شاهد نبوده ایم افزود: این وظیفه و رسالت ما را سنگین می سازد و در این خصوص باید از دانش فنی افراد خبره و کارشناسان و نیز دانش بومی کشاورزان استفاده شود.

مهری با بیان اینکه در کشت دیم، بحثمکانیزاسیون مطرح است ادامه داد: برای خرید ادوات کشاورزی حفاظتی ۸۰ میلیارد تومان اعتبار سال قبل و سالجاری تخصیص یافته بود که با تلاش همکاران و همکاری کامل بانک کشاورزی سهمیه اعتبارات مکانیزاسیون ۱۰۶ درصد جذب شده است و سعی داریم اعتبارات جذب نشده سایر استان ها را هم جذب کنیم.

وی با بیان اینکه در بحثآبیاری تحت فشار حرکت مضاعف لازم است افزود: اگر افراد دسته جمعی حرکت کنند و اراضی کشاورزی را در قطعات بزرگ تجمیع نمایند ۸۵ درصد هزینه ابیاری تحت فشار از ایجاد استخر و انتقال آب را پرداخت خواهیم کرد و این یک همت جمعی می خواهد و باید همه به عنوان مروج کشاورزی در این خصوص عمل کنیم و از منابع خدادادی به نحو مطلوب استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز