خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی:

باید به سمت فعالیتهای ورزشی روزانه و سلامتی عمومی حرکت کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۵۴۸

۲۵ همایش پیاده روی همگانی و خانوادگی همزمان با تبریز در ۲۱ شهرستان استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید فضای آذربایجانشرقی را به سمت انجام فعالیت های ورزشی روزانه و سلامتی عمومی سوق دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا سید محمد شروین اسبقیان امروز در آیین اختتامیه همایش پیاده روی همگانی و خانوادگی در ائل گلی تبریز تصریح کرد: ارتقاء سطح سلامتی و نشاط اجتماعی با بھره گیری از ورزش، چشم اندازی است که در اداره کل ورزش و جوانان استان با همکاری ارگانها و نهاده برای بخش ورزش ھمگانی ترسیم شده است.

وی افزود: این همایش همزمان در ۲۱ شهرستان استان در راستای فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در توسعه ورزش همگانی و ایجاد نشاط و شادابی در جامعه و دستورات استاندار آذربایجانشرقی با شعار جامعه سالم و با نشاط و عاری از مواد مخدر برگزار می شود.

وی افزود: دغدغه اصلی استاندار آذربایجانشرقی در خصوص توسعه سلامتی عمومی جامعه و مبارزه با مواد مخدر بر دستگاههای فرهنگی موجب شده تا اداره کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی بر اساس وظیفه ذاتی خود در برگزاری این همایشها با همکاری ارگانها و نهادهای دولتی برگزار کنیم.

وی با مهم خواندن تعامل و همکاری میان برنامه ریزان در این اداره کل با همکاری سایر ارگانها و نهادها اظهار داشت: تلاش ما براین است تا بتوانیم زمینه ارتقای سطح سلامتی مردم و جامعه را برای دستیابی به زندگی توام با شادی و تندرستی فراھم کنیم.

وی افزود: برای تحقق این موضوع دو هدف «کمی» و «کیفی» را دنبال می کنیم در ھدف «کمی» به دنبال این ھستیم که میزان مشارکت مردم در ورزش همگانی تا چشم انداز ۱۴۰۴ را به ۴۰ درصد برسانیم که خوشبختانه توانسته ایم بخشی از برنامه هایمان را در این خصوص اجرایی کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان در بیان اھداف «کیفی» گفت: قصد داریم تا فرھنگ ورزش کردن را در استان نھادینه کنیم بر ھمین اساس یکی از برنامه ھایی که باید به آن ورود پیدا می کردیم تنظیم برنامه راھبردی برای دستیابی به این اھداف بود که این برنامه تا چندی دیگر نھایی می شود.

وی افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر معنویت در ورزش و اصل توسعه ورزش همگانی و ضرورت آن برای ارتقای سلامت عمومی جامعه مسوولیت ما را سنگین تر می کند و به عنوان یکی از سیاست های مهم اهتمام خواهیم داشت.

اسبقیان تصریح کرد: همواره معنویت در جامعه ورزشی باید به عنوان یک اصل قرار گیرد و هیاتهای ورزشی هم باید این اصل را مورد توجه قرار دهند.

اسبقیان درعین حال اضافه کرد: باید فرهنگ ورزش کردن در جامعه نهادینه شود تا اصل توسعه ورزش همگانی با جدیت بیشتری دنبال شود که در این زمینه نقش هیاتهای ورزشی تاثیر گذار است زیرا می توانند در نهادینه کردن فرهنگ ورزش کردن نقش اساسی ایفا کنند.

وی تصریح کرد: این همایش بزرگ یک کار مشترک با آموزش و پرورش در راستای استفاده از ظرفیت مدارس و دانش آموزان و توسعه ورزش در بین دانش آموزان و ورزش کردن و ایجاد نشاط و شادابی در کنار خانواده برگزار شد.

سید محمد شروین اسبقیان همچنین گفت: ۱۷ بهمن روز جمعه همزمان در سراسر استان ۲۵ همایش پیاده روی خانوادگی برگزار شد.

همایش بزرگ پیاده روی همگانی و خانوادگی ۱۰۰ هزا نفری مردم تبریز با شعار جامعه سالم با نشاط و عاری از اعتیاد در پارک ائل گلی تبریز بمناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران توسط اداره کل ورزش و جوانان، هیات ورزشهای همگانی استان و اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان و همکاری استانداری استان، فرمانداری تبریز، شهرداری تبریز، صدا و سیما، نیروی انتظامی، سپاه عاشورا، بسیج ورزشکاران، هلال احمر، اورژانس و ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

این همایش از ساعت ۸ صبح با تجمع مردم و با حضور مهندس پورمهدی معاون عمرانی استانداری آذربایجانشرقی، دکتر شهرتی فر فرماندار شهرستان تبریز، جعفر پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان و سید محمد شروین اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان استان، امیر اسدی فر فرمانده پدافند هوایی شمالغرب کشور و جمعی از مدیران و فرماندهان نیروی های مسلح و انتظامی و حضور پرشور نیروهای بسیجی و سپاه عاشورا آغاز شد شرکت کنندگان مسیر ۳کیلومتری جاده ائل گلی را طی کردند.

در مسیر این همایش زن و مرد و پیر و جوان و حتی خردسالان نیز حضور داشتند با آرمانهای شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و نثار گل به تمثال شهدا تجدید بیعت کردند.

در آیین اختتامیه این همایش از ۱۲۰ جایزه شامل کمک هزینه عتبات عالیات، دوچرخه و بسته های ورزشی ۲۲ جایزه به میمنت ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی قرعه کشی شد و به شرکت کنندگان اهداء شد.

همچنین در این آیین گروه ورزش باستانی و مرشد پهلوانی، گروه طناب زنی، دوچرخه تریال و گروه ۶۰ نفره سرود دانش آموزی دبیرستان امام سجاد(ع) تبریز به اجاری برنامه پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز