خبرگزاری کار ایران

امام جمعه تبریز مطرح کرد:

آسان و پایدار بودن از مولفه‌های مهم ازدواج اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۴۵۸

امام جمعه تبریز گفت: جشن ازدواج 140 زوج دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز نشانگر رعایت ازدواج آسان است که امید است موجب تشویق سایر جوانان نیز شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در مراسم جشن ازدواج ۱۴۰ زوج دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جوان گفت: خانواده باید کانون محبت، صمیمیت و صفا باشد و فلسفه ازدواج برای مهیا کردن آرامش خاطر و رفع اضطراب ها در انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به آیات قرآن افزود: ازدواج یکی از نشانه های توحید و قدرت الهی است و نشانه هایی است برای کسانی که می اندیشند .

امام جمعه تبریز ادامه داد: ازدواج سنت پیامبر است و وظیفه مسلمان و شیعیان این است که ازدواج کرده و تکثیر نسل کنند زیرا از عوامل اقتدار کشور کثرت نیروی انسانی مخصوصا نیروهای جوان است که مقام معظم رهبری نیز به افزایش نفوس کشور هشدار و تأکید دارند.

وی تصریح کرد:برگزاری جشن ازدواج ۱۴۰ زوج دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز نشانگر رعایت ازدواج آسان است که امید است موجب تشویق سایر جوانان نیز شود.

 آیت الله شبستری افزود:سن ازدواج نباید زیاد بالا باشد و ازدواج در سنین متعارف صورت  گرفته و به هنگام باشد و اصل هم کفّ بودن نیز رعایت شود.

امام جمعه تبریز در ادامه گفت: رعایت حقوق زن و مرد که اسلام در خانواده معین کرده باعث پایداری ازدواج  می شود.

وی در پایان از خیرین و خانواده ها خواست تا برای تشویق جوانان به امر ازدواج و تشکیل خانواده جوانان را یاری کنند و دولت نیز در امر اشتغال اقدامات لازم را انجام دهد.

 در پایان عقد یک زوج دانشجو توسط نماینده ولی فقیه در استان منعقد شد.

 به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی مراسم جشن ازدواج۱۴۰ زوج دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز عصر روز ۲۹ اردیبهشت در سالن مجتمع پتروشیمی تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز