خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

رسالت هلال احمر تسکین آلام بشری است/ تحویل سال نو در ارتفاع 4200 متری کوه دنا

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۴۹۸

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، اهداف و برنامه های بشر دوستانه این جمعیت را تشریح کرد.

مدیرعامل‌جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن تبریک این مناسبت گفت: تمامی اهداف و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در راستای تسکین آلام بشری و برای ترویج صلح و دوستی است. امسال نیز طبق سیاست های فدراسیون جهانی صلیب سرخ و با شعار "همه جا برای همه"حرکت خواهیم کرد و همچنان مفتخریم که بعنوان بزرگترین تشکیلات داوطلب کشور شناخته شده ایم.

سعید کنعانی با ارائه گزارشی از اهم فعالیت های جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر بعنوان موسسه خیریه غیر انتفاعی است که برخلاف آنچه که عموم مردم می پندارند وظیفه ذاتی آن امداد و نجات در حوادثی چون زلزله و سیل نیست و در واقع دولت این امور را به جمعیت واگذار کرده و یکسری از امور حاکمیت را با توجه به پتانسیل و ظرفیت داوطلبی موجود انجام می دهد و در مقابل آن دولت هزینه پرداخت می کند. خدمات درمانی خارج از کشور جزو وظایف جمعیت هلال احمر است که برای مثال در مقطع بزرگترین اجتماع شیعیان که اربعین است، هلال احمر وظیفه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را برعهده دارد و یا در کشورهایی که نیازمند یاری در حوزه درمان هستند با توجه به اهداف بشر دوستانه جمعیت وارد عمل می شود.

وی ادامه داد: درمانگاه ها و داروخانه های هلال احمر در داخل کشور نوعی کمک به وزارت بهداشت و درمان است. درمانگاه هلال احمر آذربایجان شرقی بعنوان دومین درمانگاه مجهز و بزرگ کشور شامل داروخانه، کلینیک دندانپزشکی،کلینیک قلب و عروق ، مرکز پزشکی حج، آزمایشگاه و رادیولوژی به صورت 24 ساعته و با تعرفه ای پایین تر از بخش خصوصی ارائه خدمات می کند که در سال 96 ششصد هزار نفر برای درمان مراجعه کرده‌اند.

کنعانی در خصوص دیگر فعالیت های هلال احمر تاکید کرد: توانبخشی جزو وظایف ذاتی هلال احمر است که در اساسنامه جمعیت قید شده است. ساخت اندام های مصنوعی و ارائه آن با کمترین قیمت و با کیفیتی بسیار بالا در مقایسه با تولیدات بخش خصوصی و ارائه آن علاوه بر استان آذربایجان شرقی در استانهای اردبیل، ارومیه، زنجان و کردستان یکی دیگر از فعالیت های هلال احمر آذربایجان شرقی است.

وی افزود : سال گذشته یکی از پر حادثه ترین سالهای کشورمان بود و نیروهای جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی عملکرد فوق العاده ای در برابر حوادث داشتند، در حادثه غم انگیز زلزله کرمانشاه از ساعات اولیه در منطقه حضور یافتیم و امداد رسانی منطقه حساس ازگله به بهترین شکل انجام پذیرفت. حادثه دلخراش دیگری که اتفاق افتاد سقوط هواپیمای تهران - یاسوج بود و با افتخار باید بگویم نیروهای امدادی استان آذربایجان شرقی در زمان تحویل سال نو در ارتفاع 4200 متری کوه دنا و در سرمای جانسوز مشغول جستجوی اجساد بودند.

کنعانی در پایان با اشاره به روز جهانی‌صلیب سرخ گفت: برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده که دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان، نشست صمیمی با جوانان،امدادگران و داوطلبان، برگزاری جشن و نمایشگاه روز صلیب سرخ و هلال احمر بخشی از این موارد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز