خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استانی آذربایجان شرقی انجام شد ؛

رونمایی از فرش‌های جام جهانی 2018 در تبریز / فرش‌ها نماد صلح و دوستی مردم ایران است

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۶۰۱

مراسم رونمایی از فرش‌های نفیس جام جهانی با حضور استاندار آذربایجان شرقی، جمعی از هنرمندان چیره‌‌دست فرش دست‌باف تبریزی، ورزشکاران پیشکسوت ورزش فوتبال، مدیران و معاونان شهرداری تبریز در سالن آمفی تئاتر شهرداری برگزار شد.

به گزارش ایلنا ایرج شهین باهر در مراسم رونمایی از شش قطعه فرش اهدایی هنرمندان تبریزی در مسابقات جام جهانی 2018 فوتبال روسیه افزود: هوش و ذکاوت هنرمندان تبریزی در کنار این شاهکارهای هنری به نمایش گذاشته می شود.

شهردار تبریز با تاکید بر حمایت از هنرمندان و تولید کنندگان تبریزی گفت: هدفگذاری شهرداری تبریز بر اساس استعداد یابی، آموزش و اعزام بازیکنان بومی در قالب تیم ملی به مسابقات جام جهانی در ادوار آینده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری شهرداری تبریز وی همچنین گفت : پس از مراحل تملک زمین ، احداث 20 میدان ورزشی در محلات حاشیه نشین از امسال آغاز می شود.همچنین  رویه غلط صرف هزینه‌های کلان تیم داری و جذب بازیکنان خارجی فوتبال متوقف می شود و براساس برنامه ریزی‌های بلند مدت به سمت تحقق اهداف قهرمان پروری بومی حرکت می کنیم.

رونمایی پس از 20سال

صاحب اثر فرش جام جهانی 2018 روسیه، از تلاش‌های شهرداری تبریز در برگزاری مراسم رونمایی از فرش‌های نفیس جام جهانی 2018 روسیه تقدیر کرد.

حسین کاظمی حامد در آیین رونمایی از فرش‌های نفیس جام جهانی فوتبال 2018 روسیه که در محل سالن اجتماعات شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار کرد: فرش جام جهانی 2018روسیه در ایران طراحی و بافته شده است که در نتیجه آن سه تخته  فرش نفیس تبریز که هر کدام به موزه های فیفا و فدراسیون فوتبال روسیه و آستان قدس رضوی و سه عدد تابلو فرش که به میزبانان تیم ملی ایران در مرحله نخست اهدا خواهد شد، شامل می‌شود.

به گفته کاظمی  بافت این فرش‌ها در طول 6 ماه و 15 روز به پایان رسیده است.  این آثار حاصل همراهی تیم چند نفره است  و طراحی آن به عهده مهدی شاهی  با همکاری حامد حیدری بوده است.

در بافت این فرش‌ها، از نقوش اسلیمی و گل رز که نماد فرش تبریز است،استفاده  شده و تارو پود آن نیز از ابریشم است. مواد اولیه آن نیز  درجه یک بوده  و  50 درصد آن گیاهی و 50 درصد شیمیایی است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز نیز در این مراسم گفت: فرش صلح و دوستی جام جهانی پس از 20 سال در تبریز به همت شهرداری این کلانشهر رونمایی شد.

  فرش های ادوار مختلف جام جهانی از سال 1998 فرانسه تا کنون توسط هنرمندان تبریزی طراحی و بافته شده  اما هیچکدام تا امروز رونمایی نشد هبود که خوشبختانه  مراسم رونمایی از این فرش های نفیس پس از گذشت 20 سال و  برای نخستین بار در کلانشهر تبریز برگزار شد.

 فرش‌های مختلفی توسط این هنرمندان، در جام های جهانی 1998 فرانسه، 2002 کره و ژاپن، 2006 آلمان، 2010 آفریقا، 2014 بزریل بافته شده که نخستین فرش این هنرمندان در موزه شخصی زین الدین زیدان جای گرفته که امسال نیز این تابلوفرش ها به کاپیتان های تیم های فوتبال پرتغال، اسپانیا و مراکش و همچنین موزه فیفا، موزه روسیه و آستان قدس رضوی تحویل داده می شود.

  این مراسم که عصر  روز گذشته  در سالن همایش‌های شهرداری تبریز و با حضور استاندار آذربایجان شرقی، شهردار تبریز، اعضای شورای شهر تبریز، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز، مسئولان ورزشی و جمعی از پیشکسوتان ورزشی استان انجام شد، از 6 تخته فرش نفیس جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ که توسط حسین کاظمی هنرمند تبریزی بافته‌شده و قرار است تا  به کاپیتان‌های همگروهان ایران در جام جهانی، آستان قدس رضوی، موزه فیفا و موزه روسیه اهدا شود، رونمایی شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز