خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

تبریز را باید به عنوان آرمانشهر سرمایه‌گذاری کشور معرفی کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۹۴

تبریز در بین کلانشهرهای کشور بیشترین جذب سرمایه‌گذاری را داشته و انعقاد ۱۷۲ قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۶۲ تریلیون دلار در پروژه‌های شهری، این جایگاه بر‌تر را برای آن فراهم کرده است.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی گفت: تبریز در میان کلانشهرهای کشور، بیشترین جذب سرمایه‌گذاری را داشته و امروز افتخار داریم که این شهر را به عنوان آرمانشهر سرمایه‌گذاری کشور معرفی کنیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علیرضابیگی که روز شنبه 15 تیرماه در مراسم افتتاحیه چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی، سخن می‌گفت افزود: رشد چشمگیر سرمایه‌گذاری، توسعه و پیشرفت شهر تبریز را سبب شده است.
وی، اهمیت موضوع سرمایه‌گذاری برای حفظ و توسعه توان اقتصادی را امری بدیهی دانست و افزود: تمام دولت‌ها برای دستیابی به یک اقتصاد توسعه‌یافته، توجه ویژه‌ای به موضوع سرمایه‌گذاری دارند.
علیرضابیگی با اشاره به تجربه برگزاری سه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تبریز، گفت: هر کدام از این همایش‌ها، مبدأ تاریخی بسیاری از تحولات در حوزه توسعه و عمران آذربایجان شرقی و بهره‌مندی از موهبت‌های خدادادی در این خطه بوده است.
وی دستاوردهای سه همایش گذشته را باارزش خواند و اظهار داشت: در این همایش‌ها توانسته‌ایم با ترسیم معادله برد-برد برای سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر، شاهد تحقق ۶۴ پروژه سرمایه‌گذاری به ارزش یک میلیارد و ۱۱ میلیون دلار باشیم و علاوه بر این، ۱۹ پروژه دیگر به ارزش ۷۳۲ میلیون دلار نیز در دست اجرا داریم.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در فاصله برگزاری همایش‌های گذشته به ویژه پس از برگزاری همایش سوم، تلاش کردیم با تقویت زیرساخت‌ها و پیش‌بینی تسهیلات مناسب از قبیل زمین مناسب، منابع بانکی و خدمات مورد نیاز سرمایه‌گذاری، جاذبه بیشتری برای سرمایه‌گذاران فراهم کنیم.
وی افزود: در همین راستا مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی را فعال‌تر وارد عرصه جذب سرمایه‌گذاری کردیم و فعالیت‌های این مرکز در توسعه روند سرمایه‌گذاری و پیگیری و رفع موانی احتمالی مشهود است.
علیرضابیگی با بیان اینکه امروز آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های مهم صنعتی و صادراتی کشور است، افزود: ظرفیت‌ها و ذخایر معدنی استان نیز برای سرمایه‌گذاری مهیا شده است که بهترین نمونه آن، توفیق در استحصال مس به عنوان یکی از مراکز غنی تولید این محصول مهم است.
وی اضافه کرد: وجود امکاناتی چون مراکز بزرگ علمی، قابلیت تربیت نیروی انسانی کارآزموده را برای این استان فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه امروز زیرساخت‌های استان به خوبی توسعه یافته، افزود: قابلیت‌های نیروگاهی، خطوط انتقال انرژی و برق، شبکه وسیع حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی، وجود گمرکات متعدد، امکان دسترسی آسان به زمین و امکانات زیربنایی، کار را برای سرمایه‌گذاری در آذربایجان شرقی راحت کرده است.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به رشد چشمگیر سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه و عمران شهر تبریز، اظهار داشت: تبریز در بین کلانشهرهای کشور بیشترین جذب سرمایه‌گذاری را داشته و انعقاد ۱۷۲ قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۶۲ تریلیون دلار در پروژه‌های شهری، اینجایگاه بر‌تر را برای تبریز فراهم کرده است.
وی، منطقه آزاد ارس را از دیگر قابلیت‌های آذربایجان شرقی برای سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: این منطقه با برخورداری از نرم‌افزارهای قانونی متمایز، توانسته تاکنون ۴۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری جذب کند و در بخش خدمات هم ۲۸ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این منطقه صورت گرفته است.
علیرضابیگی همچنین از معرفی ۴۰۸ طرح سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۵ میلیارد یورو در چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری خبر داد و افزود: همه دستگاه‌های تلاش کرده‌اند با تجربه همایش‌های گذشته، طرح‌های سرمایه‌گذاری را با جامع‌ترین اطلاعات به سرمایه‌گذاران معرفی کنند.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری همایش چهارم، مسیر توسعه و پیشرفت را با شتاب بیشتری طی کنیم و طلیعه حماسه اقتصادی را پس از خلق حماسه سیاسی شاهد باشیم.

لازم به ذکر است چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی با حضور بیش از ۴۰۰ سرمایه گذار داخلی و خارجی در تبریز گشایش یافت.

در این همایش که به مدت دو روز در هتل شهریار تبریز و منطقه آزاد ارس برگزار می‌شود، ۴۰۸ طرح سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد یورو جهت ارایه به سرمایه‌گذاران شرکت کننده آماده شده است.

نشست‌های تخصصی این همایش در پانل‌های صنعت و معدن، کشاورزی و صنایع تبدیلی، گردشگری و خدمات، زیربنایی و انرژی، عمران و توسعه شهری و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امروز و فردا با حضور صاحبان سرمایه و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان در همایش همچنین در روز دوم همایش، از قابلیت‌های اقتصادی و صنعتی منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در شهرستان جلفا بازدید خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز