خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

بیشترین نقدینگی کشور دست واسطه‌هاست

کد خبر : ۸۷۲۰۹

اگر فعالان اقتصادی کشور مالیات پرداخت کنند و از چرخش سرمایه‌ها فقط دو درصد مالیات بگیریم، دیگر نیاز به صادرات نفت نداریم و بودجه کشور ما تامین می‌شود.

ایلنا: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بیشترین نقدینگی کشور دست واسطه‌هاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا ارسلان فتحی‌پور که در چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی سخن می‌گفت افزود: در چنین شرایطی نیازمند مشوق‌های لازم و کافی برای سوق دادن منابع مالی به بخش تولید هستیم.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: اگر فعالان اقتصادی کشور مالیات پرداخت کنند و از چرخش سرمایه‌ها فقط دو درصد مالیات بگیریم، دیگر نیاز به صادرات نفت نداریم و بودجه کشور ما تامین می‌شود.

فتحی‌پور با تأکید بر اینکه باید قانونی تصویب شود که در کشور همه کسانی که فعالیت در اقتصاد دارند، از پرداخت مالیات فرار نکنند.

نماینده مردم کلیبر و خداآفرین در مجلس نهم، اصلاح قانون گمرکی، نظام صنفی و مالیاتی را در همین زمینه عنوان کرد و افزود: معافیت‌های مالیاتی در مناطق آزاد مزیت‌های تولید و سرمایه گذاری کشور است.
وی افزود: امروز کسانی که در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سرمایه‌گذاری می‌کنند، معافیت عوارض و ارزش افزوده را دارند. این یک فرصت در استان و کشور است و بستر برای سرمایه‌گذاری در ایران فراهم شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید برای منابع سرمایه‌گذاری که می‌خواهیم در کشور راه‌اندازی کنیم و سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی ۸ درصدی و همچنین برای سرمایه‌گذاری که ما در افق برنامه چشم انداز بین ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان بحث سرمایه‌گذاری داریم برنامه‌ریزی داشته باشیم، باید الان بیاییم و مقایسه‌ای انجام دهیم که آیا از ۱۴۰۰ میلیارد تومان در برنامه افق چشم انداز، امروز چقدر در کشور ما سرمایه‌گذاری انجام شده است؟

فتحی‌پور با اشاره به اینکه امروز توزیع عادلانه سرمایه‌گذاری در کشور محقق شده است، گفت: اگر چندین سال گذشته را با زمان فعلی مقایسه کنیم، و اتفاقی که در شهرستان و مناطق محروم روی داده بررسی کنیم، متوجه این روند بی‌نظیر می‌شویم.

چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران- آذربایجان شرقی با حضور بیش از ۴۰۰ سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در تبریز گشایش یافت.

در این همایش که به مدت دو روز در هتل شهریار تبریز و منطقه آزاد ارس برگزار می‌شود، ۴۰۸ طرح سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد یورو جهت ارایه به سرمایه‌گذاران شرکت کننده آماده شده است.

نشست‌های تخصصی این همایش در پانل‌های صنعت و معدن، کشاورزی و صنایع تبدیلی، گردشگری و خدمات، زیربنایی و انرژی، عمران و توسعه شهری و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امروز و فردا با حضور صاحبان سرمایه و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان در همایش همچنین در روز دوم همایش، از قابلیت‌های اقتصادی و صنعتی منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در شهرستان جلفا بازدید خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز