خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

راه‌اندازی خط پروازی تبریز به کردستان عراق پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۷۹

آذربایجان شرقی آماده انتقال تکنولوژی به اقلیم کردستان عراق است/ در دو سال گذشته روابط اقتصادی آذربایجان شرقی و کردستان عراق گسترش یافته است.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی آماده اجرای پروژه‌های فنی و مهندسی و انتقال تکنولوژی به اقلیم کردستان عراق است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد علیرضابیگی شنبه شب در دیدار با هیأت سرمایه‌گذاری و تجاری اقلیم کردستان عراق که در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرکت کرده‌اند، با تاکید بر حمایت همه‌جانبه از فعالان بخش خصوصی در حوزه مبادلات تجاری با کشور عراق، خاطرنشان کرد: صمیمیت و رفاقت بین مردم و رهبران ایران و کردستان عراق بسیار قدیمی و ریشه‌دار است و غیر از این هم انتظاری نیست.
وی ابراز امیدواری کرد این دیدار و سفر هیأت اقتصادی و تجاری کردستان عراق به تبریز موجب توسعه بیش از پیش روابط فیمابین شود.
استاندار آذربایجان شرقی راه‌اندازی خط پروازی از تبریز به یکی از استان‌های کردستان عراق را در تسهیل ارتباطات دوجانبه بسیار موثر دانست و افزود: راه‌اندازی این خط حتی با دو پرواز در هفته می‌تواند کار ما را بسیار راحت کند و قطعا این موضوع از هر دو طرف به طور جدی پیگیری خواهد شد.
وی همچنین آمادگی آذربایجان شرقی را برای همکاری با اقلیم کردستان عراق در زمینه صنعت تراکتورسازی و تولید دستگاه‌های تهویه و تبرید اعلام کرد و ارتباط هیأت تجاری این اقلیم با اتاق بازرگانی جهت حل مشکلات فیمابین را مورد تاکید قرار داد.
رییس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان عراق هم در این دیدار با بیان اینکه در دو سال گذشته روابط اقتصادی آذربایجان شرقی و کردستان عراق رونق و گسترش یافته، گفت: آذربایجان شرقی قطب صنعتی ایران به شمار می‌رود و ما تلاش می‌کنیم از دانش و فناوری این استان برای توسعه و پیشرفت خود استفاده کنیم.
شیخ مصطفی عبدالرحمن با اشاره به اینکه رابطه شرکت‌ها و روابط اقتصادی اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران به نحو بسیار چشمگیری گسترش یافته، گفت: امیدواریم با سفر هیأت اقتصادی اقلیم به آذربایجان شرقی، زمینه تقویت بیشتر شرکت‌های دو طرف فراهم شود.
وی همچنین پیام دوستی استانداران اربیل، سلیمانیه و دهک را به استاندار آذربایجان شرقی ابلاغ کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز