خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

وضعیت فعلی آذربایجان شرقی در بخش معدن رضایت بخش نیست

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۲۲

نخستین جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش معدن آذربایجان شرقی به ریاست استاندار آذربایجان شرقی و با حضور معاون امور معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد.

ایلنا- تبریز: استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی با وجود منابع غنی معدنی، جایگاه خوبی از نظر فعالیت‌های معدنی كسب كرده، اما وضعیت فعلی هنوز رضایت‌بخش نیست.
به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علیرضابیگی در نخستین جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش معدن آذربایجان شرقی افزود: فعالیت در حوزه معدن باید متضمن تولید و ارزش افزوده باشد که تشکیل ستادهای اجرایی توسعه بخش معدن نیز در این راستا صورت گرفته است.
وی با بیان این که باید ضمانت‌های لازم برای صادرات مواد معدنی به وجود آید، گفت: البته صادرات باید با هدف ارزش افزوده باشد نه صادرات مواد خام و به گونه‌ای عمل شود که سود فعالیت‌های معدنی عاید مردم شود.
علیرضابیگی از سفر قریب‌الوقوع رییس جمهور به آذربایجان شرقی خبر داد و تاکید کرد: باید اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم برای استفاده از فرصت این سفر در زمینه توسعه فعالیت‌های معدنی در استان انجام گیرد.
ستاد اجرایی توسعه بخش معدن استان با مصوبه هیأت دولت در تاریخ سیزدهم اسفندماه سال 91 و به منظور اجرای مصوبات کارگروه توسعه بخش معدن تشکیل شده و ریاست آن بر عهده استاندار و دبیری آن بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.
برنامه‌ریزی و نظارت بر معادن، برنامه‌ریزی به منظور استیفای حقوق دولتی معادن، ایجاد شرایط لازم برای صدور مجوز فعالیت‌های معدنی در پنجره واحد، هماهنگی برای تامین مالی برای توسعه بخش معدن از طریق بازار سرمایه، تامین و تخصیص ارزی و ریالی واحدهای معدنی و پیشنهاد طرح جامع معادن و صنایع معدنی از جمله وظایف این ستاد در تصویب‌نامه هیئت دولت ذکر شده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز