خبرگزاری کار ایران

معاون امور معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت:

کمتر از 4 درصد ذخایر معدنی کشور استخراج صورت می گیرد

کد خبر : ۶۳۸۲۵

از هشت میلیارد تن ذخایر معدنی كشور هم اینك 30 میلیون تن استخراج می‌شود.

ایلنا- تبریز: معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کمتر از 4 درصد ذخایر معدنی کشور استخراج صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا وجیه‌الله جعفری که در نخستین جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش معدن آذربایجان شرقی سخن می گفت با اشاره به نیاز كشور به مواد معدنی و ضرورت استخراج معادن خاطرنشان کرد: از هشت میلیارد تن ذخایر معدنی كشور هم اینك 30 میلیون تن استخراج می‌شود.

وی افزود: این در حالی است كه برای هفت هزار معدن با ظرفیت 40 میلیارد تن پروانه بهره‌برداری صادر شده است.
وجیه‌الله جعفری با اشاره به این كه بسیاری از محصولات به مواد معدنی وابسته است، گفت: بخش معدن یك حوزه اثرگذار در اقتصاد كشور بوده و ستاد اجرایی توسعه معادن هم برای هماهنگی بیشتر در تقویت این حوزه تشكیل شده است.
لازم به ذکر است ستاد اجرایی توسعه بخش معدن استان آذربایجان شرقی با مصوبه هیئت دولت در تاریخ سیزدهم اسفندماه سال 91 و به منظور اجرای مصوبات کارگروه توسعه بخش معدن تشکیل شده و ریاست آن بر عهده استاندار و دبیری آن بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.
برنامه‌ریزی و نظارت بر معادن، برنامه‌ریزی به منظور استیفای حقوق دولتی معادن، ایجاد شرایط لازم برای صدور مجوز فعالیت‌های معدنی در پنجره واحد، هماهنگی برای تامین مالی برای توسعه بخش معدن از طریق بازار سرمایه، تامین و تخصیص ارزی و ریالی واحدهای معدنی و پیشنهاد طرح جامع معادن و صنایع معدنی از جمله وظایف این ستاد در تصویب‌نامه هیئت دولت ذکر شده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز